Friday 15 March 2013

Fenomena-K Versus Virus-T Merebak di Kelantan! UMNO masuk ICU....

Sabtu, 16 Mac 2013
Fenomena “K” jadi aura baru di Kelantan
KOTA BHARU: Selepas simbol R kini muncul pula K. Fenomena simbol perjuangan mulai muncul di Kelantan sekarang menggantikan warna konvensional iaitu hijau dan biru.

Bermula dengan simbol R singkatan kepada Gabungan Profesional Menuntut Royalti, Hak Pendaratan Minyak dan Gas ke Kelantan (Royalti), sejak tahun lepas.
Gelombang dimulakan anak-anak muda yang bergabung di bawah R diketuai Nazri Deraman ternyata membuat Umno Kelantan seperti terpinggir dari arus perdana politik.

Pengerusi Perhubungan Umno Kelantan, Dato’ Seri Mustapa Mohamed dan timbalannya Dato’ Dr Awang Adek Hussin antara orang yang paling bimbang dengan kemunculan R.

Cabaran R untuk berdebat dengan Mustapa dan Awang berkaitan tuntutan royalti Kelantan dibisukan sehingga sekarang.

Ekoran itu Umno dengan suntikan dana melalui Majlis NGO Kelantan difahamkan melahirkan Gerakan Tukar Kerajaan Pas Kelantan Demi Rakyat (Tukar) diketuai pegawai khas Mustapa, Kamaruddin Mat Kasim.

Limpahan dana membolehkan Tukar disebarluaskan melalui pelekat kenderaan yang diberi percuma pada setiap program anjuran Umno.
Virus-T
Bagaimanapun simbol K biar pun baru dilancar Pemuda PAS Kelantan yang bermaksud Kekal, berjaya mencetus suasana kedua selepas R.

K yang berlatar belakang peta Kelantan dengan warna huruf hijau digerakkan sebagai usaha Pemuda PAS bagi mempertahankan kerajaan negeri yang ada sekarang.
Fenomena-K
Pelancaran sticker dilakukan Ketua Pemuda PAS Kelantan, Ustaz Abdul Latiff Abdul Rahman di Syabab Point, Jalan Sultanah Zainab baru-baru ini.

Abdul Latiff berkata, sticker K akan disebarluas melalui program ceramah pemuda yang diadakan di seluruh Kelantan pada kempen pilihan raya umum ke-13.

“K juga sudah dicetak pada t-shirt dan pelekat kenderaan. Sambutannya begitu menggalakkan. Biar pun t-shirt tidak diberi percuma seperti T, namun sambutan orang ramai amat menggalakkan sekali,” ujarnya.
Takbir!....Alahuakbar

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena