Friday 22 March 2013

Mai Aloq Staq Pakat Pacak Bendera! Takdak Masala Pun?

SATURDAY, MARCH 23, 2013
Majlis Bandaraya Alor Setar benar parti politik pasang bendera
Photo: Orang aloq setaq duk nganga lagi pasang sampai kelam....
Gempar: Bendera PAS di UiTM Shah Alam!!
Posted by Haluan KiriSunday, November 11, 20120 comments
Hari ini Uncle M mendapat satu berita mengejutkan dari rakan-rakan aktivis mahasiswa UiTM Shah Alam… Kibaran bendera PAS, di dalam UiTM Shah Alam… !!
Jika sebelum ini, UiTM sangat sinonim dengan kebiruannya namun hari ini sebahagian pelajar UiTM telah membuktikan bukan semua anak muda yang bersetuju dengan kerajaan…Mereka turut menolak kepimpinan yang korup…

Jika acara atau program UMNO, Uncle M pasti semua orang dah tak terkejut dengan program atau kelibat puteri/pimpinan UMNO serta NGO UMNO lain seperti PERKASA yang datang ke UiTM menghasut anak-anak muda melayu menyokong mereka. Tak perlu Uncle M buktikan sebab semua orang tahu tentang program wanita UMNO di kolej mawar tahun lepas dan persidangan PERKASA diperingkat Selangor baru-baru ini… Itu baru dua contoh, yang lain malaslah Uncle M nak habaq… Korang cari sendiri la…. Tapi hari ini, kibaran bendera di Menara Sains Teknologi telah membuktikan yang anak muda UiTM juga mahukan perubahan dalam PRU 13 nanti….

Uitm yang di anggap sebagai lubuk emas bagi UMNO kini bukan lagi tempat yang boleh mereka dapatkan sokongan anak muda terutamanya melayu dan bumiputra…. Adakah ini juga salah satu petanda awal anak muda menolak UMNO terutamanya yang sebahagian besar dari mereka korup kepimpinannya dan tidak layak langsung membimbing anak muda… ?? Jika UiTM sudah menolak, apatah lagi universiti-universiti lain… Sebab UiTM nie bagi Uncle M adalah asas kepada sokongan anak muda UMNO…
Kini pro- haluan kiri sudah mula melangkah dengan berani di uitm…   Walau siapapun yang memasang bendera PAS itu tahniah Uncle M ucapkan…. Sudah lama Uncle M tidak dengar citer-citer panas dan begini di uitm…. Kita sebelum ini lesu dek belajar mungkin…. J

Lu memang berani bro..!
Uncle M
GMM Fire Team
Sumber: http://mahasiswamerdeka.blogspot.com/2012/11/gempar-bendera-pas-berkibar-di-uitm.html
Rakyat Sanggup Keluarkan Wang Saku Sendiri Pasang Bendera Gergasi Di Umbai


KELAB GREENBOC
Bendera gergasi 'Hijaukan Umbai'
UMBAI - Penyokong Pas cawangan Umbai lancar kutipan untuk menjayakan pemasangan beberapa batang tiang bendera gergasi di cawangan itu sebagai usaha menghangatkan lagi kempen Pilihan Raya ke-13 (PRU13) yang bakal menjelang tidak lama lagi.
Dengan melaungkan program Hijaukan Umbai mereka mula mengutip dana sejak awal Januari lalu bagi menjayakan usaha itu.
Ketua Penerangan Pas Cawangan Umbai, Ahmad Bilal Rahudin berkata, setakat ini sudah hampir RM3,000 berjaya dikutip yang kebanyakannya daripada ahli dan Pemuda Pas cawangan termasuk orang ramai.
Menurutnya, sasaran Pas Umbai adalah untuk menegakkan kira-kira sembilan batang tiang setinggi 22 meter siap dengan bendera gergasi sebesar 60 meter persegi di sekitar kampung berkenaan.

“Setiap batang kosnya kira-kira RM560 dan setakat ini sudah empat batang di pasang di sekitar kampung ini yang dilakukan secara gotong-royong oleh masyarakat Umbai.

“Hasrat kami adalah untuk membangkitkan semangat masyarakat terhadap pilihan raya nanti dan apa yang lebih penting mereka menyokong Pas,” katanya kepada Sinar Harian semalam.
Takbir...Allahuakbar!

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena