Thursday 21 March 2013

DEMOKRASI BERPARLIMEN - BUBAR! BUBAR! SSSsss Ngap! ZZZzzzz.....

Jumaat, 22 Mac 2013
SSSSssssss Ngap! ZZZzzzzz...
Antara BN dan Kerajaan Pun Tak Tau Beza...!!!!

Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said mengarahkan Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana imam di bawahnya yang menjadi penceramah kepada parti pembangkang.

Beliau berkata perbuatan itu tidak sepatutnya berlaku kerana imam terbabit bertugas dengan kerajaan dan sepatutnya mengikut dasar kerajaan negeri. - MStar.
1. Kakitangan awam bekerja dengan KERAjaan Ganu/Malaysia. Bukan kerajaan bn....
2. Ya, parti bn menang pru. Jadi mereka dilantik mengurus pentadbiran negara.
3. Itu bermaksud BN dilantik untuk menguruskan pentabdbiran Negara/Negeri. BN itu sendiri sudah termasuk ke dalam pentadbiran kerajaan. Bukannya Malaysia yang kena masuk dalam pentadbiran BN. Ada paham takkkk...!!!!
4. Itu bermaksud dasar kerajaan mewakili malaysia dan juga mewakili rakyat malaysia secara amnya..... 
5. Dasar kerajaan bukan bermaksud dasar bn, itu sama sekali... Tak betul.... dan  Tak tepat.....!!!!
6. Tak dinafikan bn wujudkan dasar2 bodoh agar dasar2 itu melindungi kepentingan pemimpin bn dalam KERAjaan.
7. Namun sebagai rakyat, dasar2 bodoh + zalim tidak menjadi kewajipan buat rakyat untuk patuh dan jadi pak turut. Ia termaktub dalam Islam. Hujah diorang tak boleh celen hujah Allah. Sorry.... tiada kompromi dalam bab hukum Allah ok... (dalam soal patuh kepada pemimpin/kerajaan/pemerintah)
8. Sebagai Kakitangan KERAjaan, mereka hanya perlu fokus dan beri tumpuan dalam melaksanakan tanggungjawap dan kerja2 yang diamanahkan mengikut waktu bekerja.
9. Apa pun yang mereka nak buat selepas waktu bekerja adalah menjadi hak peribadi mereka sepenuhnya dan sesiapa pun tak boleh kawal dan tak patut nak menyibuk itu ini.
10. Diorang bukan berkempen dan berceramah time bertugas. Kalau gitu boleh la lu nak marah dan bengang.
"Wooooiii... kurang ajar punya imam.... Aku suruh jadi imam dia ponteng kerja plak...."

"Woooiiii... kurang ajar punya cikgu... Aku suruh mengajar... dia sibuk berkempen, pacak bendera pulak... kalau bendera bn takpa aarrrr... ini bendera Sulu..."

11. Jangan pandai2 menyatukan dasar bn sama dengan dasar Malaysia. Dasar bn sudah tentu bias kepada bn. Sampai mampus kita tak boleh undi selain dari bn kalau ini peraturan yang lu guna....!!!!

12. Siapa boleh beri jaminan bn akan adil sampai bila2...????
Sekarang pun dah banyak terbukti bn tak adil. Lagi mau paksa orang sokong ke...????
Kalau kita tak betul itu satu hal beb... kemudian kita nak paksa orang sokong kita walaupun kita tahu kita sendiri pun tak betul.... kat mana logiknya Mat Said oooiiii.....????

Arahan Mat Said tu... sebenarnya nak mengugut dan ianya satu ugutan. Malaun tu tahu jika dia membiarkan para Imam2 nih... berkempen secara terbuka dan berani menyatakan sokongan terhadap Pas atau PR, maka selepas ini lebih ramai penjawat awam akan melakukan hal yang serupa. Akan sampai ke satu peringkat yang diorang (bn/umno laknatullah) sendiri dah tak boleh bendung dan kawal lagi.

Ini juga membuktikan bahawa diorang sedar yang diorang dah takda sokongan. Hanya penipuan, fitnah, ugut mengugut kakitangan kerajaan jelah yang kononnya boleh selamatkan diorang untuk terus berkuasa.

Inilah matematik mudah untuk kita faham. Hanya puak2 bangsa umno laknatullah jer... yang masih dalam sindrom penafian.... sebabnya dah terlalu selesa makan duit haram (rasuah, penyelewengan)... hati sudah jadi gulap gulita... akal pun hilang... tak bleh pikiaq dah.... hahahaha...!!!!
Di Belasah Oleh Isa Waktu 8:00:00 am.
IkutSukaAku - Isa
PERKATAAN
PALING DI TAKUTI ?
KOMENTAR TUKAR TIUB
united malays cukup terdesak
terpaksa pakai berok pencen
terpaksa pakai kang kong pencen

macam macam pencen 
kena buat sokongan

tak ada ke profesor
yang tak pencen
yang tak kang kong
yang belum bersara

yang bijak bistari
yang bukan kaki bodek
yang bukunya bertaraf antarabangsa
yang tulisannya menjadi rujukan

yang bukan nordin kardi
yang bukan shamsul amri
yang bukan bukan dari ukm
yang bukan dari um

Tukar kerajaan bukan tindakan bijak - Penganalisis
KUALA LUMPUR 21 Mac - Bereksperimen dalam memilih kerajaan bukanlah tindakan bijak kerana jika tersilap pilih kesannya berpanjangan dan dirasai generasi akan datang.
Penganalisis politik, Zainal Abidin Borhan berkata pembentukkan sebuah kerajaan baharu ibarat mendirikan sebuah rumah tangga bagi menjamin kestabilan hidup pada masa depan.

Menurutnya, dalam pembinaan sesebuah negara, rakyat tidak patut membuat eksperimen kerana soal masa depan negara tidak boleh dipandang ringan oleh semua pihak.

"Rakyat perlu sedar keadaan hari ini sudah stabil walaupun pelbagai dugaan dan tohmahan dihadapi kerajaan," katanya.

Zainal Abidin, bekas profesor madya di Akademi Pengajian Melayu Universiti Malaya berkata kerajaan Barisan Nasional(BN) telah membuktikan mereka mampu menjalankan pemerintahan yang mantap demi kebaikan rakyat.

Presiden Persatuan Pesara Kerajaan Malaysia Wan Mahmood Pawanteh berkata apa yang dinikmati hari ini sudah memadai dan rakyat tidak perlu menukar kepimpinan negara kepada kepimpinan baharu.

"Sebagai bekas pesara kerajaan, saya selalu berpegang kepada "benda" yang lama, jangan mengharapkan pada perkara yang dijanjikan yang masih belum pasti," katanya.membantu rakyat belum tentu diteruskan," katanya. - TIEWNAMA/Tukar Tiub
ULAR SUDAH KELUAR DARI LUBANG
DARI LUBANG MANA?

TUKARrrssssssssss

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena