Sunday 31 March 2013

*Liang Lahad Lahad Datu: Permainan Najib Dalam Insiden Lahad Datu Ini Memakan Dirinya Sendiri...

Ahad, 31 Mac 2013
 liang lahad
POLITIK LAHAD DATU : KETIKA PENDUDUK BERSEDIH,MEREKA DIPAKAIKAN BAJU "1M4U"?

Sejak insiden pencerobohan Lahad Datu berlaku..
pihak kerajaan BN/UMNO seringkali menggunakan malapetaka insiden pencerobohan tersebut bagi kepentingan politik mereka..

Di mana-mana acara dan majlis BN akan mengambil peluang mempergunakan insiden tersebut bagi mengajak rakyat berada di dalam barisan penyokong BN di dalam menghadapi penceroboh tentera Kesultanan Sulu..

Malah ketika penduduk di bawa melawat kampung halaman mereka bagi meyaksikan kediaman mereka yang telah musnah akibat pertempuran yang berlaku bagi menggembur penceroboh,para penduduk dipaksa untuk memakai baju berwarna putih secara seragam yang tertera "1M4U"..
1M4U adalah salah satu dari program BN bagi menarik sokongan golongan pengundi muda terhadap BN..

Petikan dalam akhbar Kosmo baru-baru ini.

Mengapakah penduduk perlu dipakaikan dengan baju 1M4U ketika lensa-lensa wartawan arus perdana berpusu-pusu merakamkan detik-detik penduduk di bawa melawat kediaman mereka yang sudah musnah akibat pertempuran dengan pihak penceroboh?

Berikut adalah gambar yang dipetik dari Buletin Utama pada 29 March 2013.

Di saat penduduk-penduduk ini berasa marah dan sedih kerana kediaman mereka musnah,
ada pihak yang menggunakan situasi sedih itu untuk kepentingan politik mereka..

Jadi siapa yang sebenarnya mempolitikkan insiden Lahad Datu..?
siapa yang mendapat keuntungan dari insiden pencerobohan tersebut..?

Di kala umum mengetahui rakyat Sabah sudah bersedia mahu melakukan perubahan pentadbiran politik dalam PRU 13 nanti..
maka ada pihak yang mengambil kesempatan dari insiden pencerobohan ini untuk meraih sokongan rakyat Sabah supaya rakyat Sabah menyokong kerajaan BN..
Ini adalah satu contoh propaganda jahat yang selalu diamalkan oleh Yahudi..

Yahudi pada mulanya akan menyeksa rakyat Palestin dan memprovok rakyat Palestin dengan pelbagai kezaliman,pembunuhan dan keganasan..

Dan apabila rakyat Palestin bertindak balas bagi mempertahankan diri, maka yahudi akan memperbesar-besarkan dan mewar-warkan serangan pejuang Palestin itu ke seluruh dunia bagi mendapatkan sokongan seluruh dunia..
dan meminta seluruh dunia bersama mereka sambil menyatakan sokongan apabila negara yahudi melakukan serangan balas secara besar-besaran menggunakan segala teknologi dan peralatan ketenteraan yang canggih ke atas negara Palestin sebagai tindakbalas..

Dalam insiden Lahad Datu ini..
kita tahu siapa sebenarnya yang sedang mengambil keuntungan politik...
sebelum berlakunya pencerobohan,rakyat Sabah sudah pun membuat keputusan untuk menyokong PR dan mengubah kerajaan negeri dari BN ke PR..

Maka kini permainan "semangat patriotik" dan "semangat sokong BN" sedang rancak dijalankan dengan harapan rakyat Sabah mengubah pendirian mereka supaya kembali menyokong BN..

Siapa yang sebenarnya cuba mengambil keuntungan dari insiden Lahad Datu ini..?

Baca juga sini..
NAJIB MULA TERPERANGKAP,UTUSAN MULA MAIN PERANAN DALAM PENAMATAN KARIER NAJIB!

Nampaknya permainan Najib dalam insiden Lahad Datu ini memakan dirinya sendiri..

Dalam pada UMNO dan BN mahu menggunakan insiden Lahad Datu untuk meraih kembali sokongan rakyat Sabah di atas kesempatan semangat patriotik... 

Nampaknya ada beberapa pihak dalam UMNO dan BN yang mengambil kesempatan mendedahkan kepincangan pentadbiran Najib dalam isu pencerobohan ini..

Kenyataan itu dapat dilihat apabila Kosmo,media Kumpulan Utusan yang merupakan media rasmi UMNO selama ini berani membuat satu pendedahan yang akan memburukkan imej Najib..

Kosmo hari ini menyiarkan pendedahan penduduk Kampung Tanduo,Lahad Datu yang mendakwa pengganas Sulu datang ke Kampung Tanduo selepas mendakwa mendapat jemputan orang kenamaan (VIP) di negara ini yang turut berjanji akan menyerahkan Sabah kepada mereka..

Petikan Kosmo bertarikh 11 March di muka surat 4.
Siapa lagi VIP di negara kita ini yang mampu buat keputusan menyediakan tanah di Sabah untuk tentera Sulu melainkan ianya seorang pemimpin yang mempunyai kuasa untuk berbuat demikian..?

Perlu diingat,bulan March ini yang masih memegang tampuk kuasa di negara ini masih lagi BN..
dan sudah tentu pemimpin BN jugalah yang mampu membuat janji sedemikian rupa sehingga meyakinkan Sultan Sulu untuk mengerahkan tenteranya datang ke Sabah.. 
Apatah lagi Najib sendiri pernah dikaitkan dengan satu perjanjian dengan Sultan Sulu..
Najib dikatakan pernah berjanji untuk memberikan penempatan di Sabah kepada tentera Sultan Sulu..

Dan pendedahan mengenai perjanjian ini pernah di siarkan oleh portal berita Filipina sebelum ini..
Rakyat Malaysia memang amat faham..
apabila Kumpulan Utusan melalui Kosmo sudah berani untuk menyiarkan pendedahan yang sedemikian,itu bermakna Kosmo tidak bertindak sendiri..

Kerana selama ini Kumpulan Utusan memang tidak akan menyiarkan berita-berita yang akan menjatuhkan imej pemimpin UMNO dan BN melainkan ianya sudah mendapat "green light" dari pihak atasan..

Perkara ini pernah berlaku kepada Sharizat Jalil dalam kes penyelewengan dana NFC tidak lama dulu,apabila wartawan Utusan dihantar untuk membuat liputan pendedahan pembelian tanah 
[PETANDA KARIER SHARIZAT AKAN DITAMATKAN]
sehingga menyebabkan Sharizat terpaksa melepaskan jawatan menteri beliau..

Nampaknya Najib sudah mula terperangkap dalam permainan yang beliau mulakan...

Pemimpin-pemimpin UMNO dan BN yang bencikan Najib mula menggunakan peluang yang ada untuk menjatuhkan pemimpin No. 1 mereka (yang selama ini banyak memalukan UMNO dan BN dengan pelbagai skandal) juga atas nama "semangat patriotik"
kah..kah..kah..
Liang Lahad.
Tengok Sapa Kena Main!

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena