Saturday 9 August 2014

Obama arahkan 'serangan udara' untuk menentang 'militan' ISIS di Iraq...The orang minyak M'sia part 1

Sabtu, 9 Ogos 2014
Gambar: The orang minyak part 1

 Apa tujuan aku berFb, kebanyakan sahabat2 aku tahu kenapa aku berFb.Takpe aku explain skali lagi.

  Pada awal bulan 1 aku sampai Fb aku utk berhubung dgn keluarga dan kenalan rapat sahaja.Ramai yg dlm friend list Fb aku terpaksa direject supaya mereka x tahu aku kesini.Selepas kedatangan Ust Lotfi pada bulan 3, aku tgk dia ber Fb dan aku nampak ada impact positif dr sudut dakwah, so aku kata why not.

  Lagipon sebelum aku dtg sini aku mmg x dpt gambaran keadaan sebenar di Syria.Gambaran yg aku perolehi hanyalah melalui video2 dan foto2 yg kebanyakannya dtg dr NGO2 yg selalu menghantar bantuan.Dan gambaran yg aku dpt mmg boleh dikatakan bertentangan dgn apa yg aku alami bila aku disini.Gambaran kemusnahan dan kesusahan serta kezaliman hanyalah terjadi dikawasan2 yg masih dikepung oleh tentera Basyar.Kawasan2 lain aktivity berjalan seperti biasa

  In sya Allah nanti aku akan buat 1 posting pasal bandar Khan Shai Khun yg baru 2 bulan dibebaskan.Ia terletak x jauh dr markas kami sekarang sekitar 3 km dr markas skg ni.Bandar ini teruk dibedil dan dikepung oleh tentera Basyar sebelumnya.Setiap hari semenjak berpindah ke Kafr zeta 4 bulan yg lepas kami menggambarkan bandar ini teruk kerana hampir setiap jam dibomb oleh tentera Basyar.

   Gambaran yang aku dpt ini mmg salah.Tapi aku x salahkan NGO2 ini krn jika dia tunjuk yg senang2 sapa pulak nak derma, tetapi salahkah aku tunjjuk kesenangan aku krn message aku have fun with your jihad.Kenapa aku bangkitkan perkara ini?kerana ada segelintir merungut kpd aku kerana pendedahan2 ttg kehidupan2 sebenar disini menyebabkan hasil kutipan x memberangsangkan.Laa strategi masing2 laa

 So far msg aku have fun with your jihad telah menepati sasarannya melalui2 komen2 dan Pm2.Alhamdulillah aku yakin ini adalah salah satu modal aku nak jumpa penciptaku.So lately ni aku dpt idea baru dlm berdakwah,idea itu adalah memburu kaki2 fitnah yg tidak henti2 memfitnah mujahidin2.Kalau keta kebal Basyar aku boleh kejar diMorek takkanlah kaki2 fitnah ni x boleh.

  Kenapa aku sibuk sangat dgn diorg? Sedangkan sahabat2 lain malas nak layan diorg ni.Ntahlah mungkin Allah pilih aku kot, bersangka baik kpd Allah.Adakah aku dpt merubah mereka semua?in sya Allah aku yakin aku dpt mengasimilasikan diri aku dalam menterjemahkan hadis2 akhir zaman, so jawapan aku adalah aku yakin aku x mampu merubah semuanya.Kerana mereka ini sememangnya watak2 sampingan yg dicipta utk mengganggu watak2 utama diakhir zaman hehe sorry tajam skit.So kenapa aku terjah jugak? Laa itulah cabaran golongan yg 1,yg di panggil Ghurobah

  Kadang2 aku pikir jugak kenapa Allah x izinkan lagi aku bergabung dgn Daulah?mungkin bila aku berada disini aku lebih berpengalaman dlm menceritakan sepak terajang politik mujahidin2 diSyam.Sebab kalau aku terus kesana sapa nak jadi wakil utk bercakap benda2 mcm ni dan semestinya kreadibility aku diragui krn aku anggota Daulah.Tetapi skg aku bebas bergaul dgn dgn semua kumpulan.Sebab geng2 NGO yg kuat fitnah mujahidin ni bangga bercakap bahawa mereka saja yg layak bercakap sebab mereka selalu ke sini dulu, hehe sekarang aku perhatikan bila aku active memberi penerangan, modal diorg tu dah basi n x releven

  Ok sedikit gambaran yg boleh dikongsikan utk sahabat2 sekalian.Posting ini adalah introduction kpd next posting aku utk menjawab tuduhan2 dan persoalan2 yg dibangkitkan bapak FSA malaysia Mr Azlan Yunus aka org minyak Malaysia.Nantikan part 2 menyusul dlm masa terdekat.

      Keep away ummah from fitnah
                Say no to fitnah
        eat...pray...jihad...yaa shabab
                         Abu Aqil

Mohib Khouli kau relaks dulu.Tapi sebelum aku syahid in sya Allah aku akan terjah kau.Seperti biasa, mcm aku deal dgn Mumi Bugis, aku akan bagi tawaran dulu sebelum aku terjah korang.Kalau korang sanggup berhenti memfitnah I will stand down but if u dont,u better ready for my bullet,n in sya Allah I always hit my target so far

Sokong Mejar Zaidi TUDM telah berkongsi gambar Akel Zainal.
The orang minyak part 1

Apa tujuan aku berFb, kebanyakan sahabat2 aku tahu kenapa aku berFb.Takpe aku explain skali lagi.

Pada awal bulan 1 aku sampai Fb aku utk berhubung dgn keluarga dan kenalan rapat sahaja.Ramai yg dlm friend list Fb aku terpaksa direject supaya mereka x tahu aku kesini.Selepas kedatangan Ust Lotfi pada bulan 3, aku tgk dia ber Fb dan aku nampak ada impact positif dr sudut dakwah, so aku kata why not.

Lagipon sebelum aku dtg sini aku mmg x dpt gambaran keadaan sebenar di Syria.Gambaran yg aku perolehi hanyalah melalui video2 dan foto2 yg kebanyakannya dtg dr NGO2 yg selalu menghantar bantuan.Dan gambaran yg aku dpt mmg boleh dikatakan bertentangan dgn apa yg aku alami bila aku disini.Gambaran kemusnahan dan kesusahan serta kezaliman hanyalah terjadi dikawasan2 yg masih dikepung oleh tentera Basyar.Kawasan2 lain aktivity berjalan seperti biasa

In sya Allah nanti aku akan buat 1 posting pasal bandar Khan Shai Khun yg baru 2 bulan dibebaskan.Ia terletak x jauh dr markas kami sekarang sekitar 3 km dr markas skg ni.Bandar ini teruk dibedil dan dikepung oleh tentera Basyar sebelumnya.Setiap hari semenjak berpindah ke Kafr zeta 4 bulan yg lepas kami menggambarkan bandar ini teruk kerana hampir setiap jam dibomb oleh tentera Basyar.

Gambaran yang aku dpt ini mmg salah.Tapi aku x salahkan NGO2 ini krn jika dia tunjuk yg senang2 sapa pulak nak derma, tetapi salahkah aku tunjjuk kesenangan aku krn message aku have fun with your jihad.Kenapa aku bangkitkan perkara ini?kerana ada segelintir merungut kpd aku kerana pendedahan2 ttg kehidupan2 sebenar disini menyebabkan hasil kutipan x memberangsangkan.Laa strategi masing2 laa

So far msg aku have fun with your jihad telah menepati sasarannya melalui2 komen2 dan Pm2.Alhamdulillah aku yakin ini adalah salah satu modal aku nak jumpa penciptaku.So lately ni aku dpt idea baru dlm berdakwah,idea itu adalah memburu kaki2 fitnah yg tidak henti2 memfitnah mujahidin2.Kalau keta kebal Basyar aku boleh kejar diMorek takkanlah kaki2 fitnah ni x boleh.

Kenapa aku sibuk sangat dgn diorg? Sedangkan sahabat2 lain malas nak layan diorg ni.Ntahlah mungkin Allah pilih aku kot, bersangka baik kpd Allah.Adakah aku dpt merubah mereka semua?in sya Allah aku yakin aku dpt mengasimilasikan diri aku dalam menterjemahkan hadis2 akhir zaman, so jawapan aku adalah aku yakin aku x mampu merubah semuanya.Kerana mereka ini sememangnya watak2 sampingan yg dicipta utk mengganggu watak2 utama diakhir zaman hehe sorry tajam skit.So kenapa aku terjah jugak? Laa itulah cabaran golongan yg 1,yg di panggil Ghurobah

Kadang2 aku pikir jugak kenapa Allah x izinkan lagi aku bergabung dgn Daulah?mungkin bila aku berada disini aku lebih berpengalaman dlm menceritakan sepak terajang politik mujahidin2 diSyam.Sebab kalau aku terus kesana sapa nak jadi wakil utk bercakap benda2 mcm ni dan semestinya kreadibility aku diragui krn aku anggota Daulah.Tetapi skg aku bebas bergaul dgn dgn semua kumpulan.Sebab geng2 NGO yg kuat fitnah mujahidin ni bangga bercakap bahawa mereka saja yg layak bercakap sebab mereka selalu ke sini dulu, hehe sekarang aku perhatikan bila aku active memberi penerangan, modal diorg tu dah basi n x releven

Ok sedikit gambaran yg boleh dikongsikan utk sahabat2 sekalian.Posting ini adalah introduction kpd next posting aku utk menjawab tuduhan2 dan persoalan2 yg dibangkitkan bapak FSA malaysia Mr Azlan Yunus aka org minyak Malaysia.Nantikan part 2 menyusul dlm masa terdekat.

Keep away ummah from fitnah
Say no to fitnah
eat...pray...jihad...yaa shabab
Abu Aqil

Mohib Khouli kau relaks dulu.Tapi sebelum aku syahid in sya Allah aku akan terjah kau.Seperti biasa, mcm aku deal dgn Mumi Bugis, aku akan bagi tawaran dulu sebelum aku terjah korang.Kalau korang sanggup berhenti memfitnah I will stand down but if u dont,u better ready for my bullet,n in sya Allah I always hit my target so far
 — bersama Farish Ryzal dan Azahari Nur Iqwan.
 OBAMA ARAHKAN SERANGAN UDARA TERHADAP ISIS 
AKHIRNYA OBAMA ARAHKAN SERANGAN UDARA TERHADAP ISIS DIPERCAYAI UNTUK MELINDUNGI SEKUTU KUATNYA IAITU PUAK KURDIS YG TELAH BANYAK MEMBANTU AMERIKA SEMASA PEPERANGAN MELAWAN SADDAM, SELAIN ITU BANYAK SYKT MINYAK AMERIKA BEROPERASI DI KURDISTAN

http://edition.cnn.com/2014/08/07/world/iraq-options/index.html?hpt=hp_t1

Obama authorizes 'targeted airstrikes' in Iraq to counter militants

By Jim SciuttoCatherine E. Shoichet and Barbara Starr, CNN
August 8, 2014 -- Updated 0257 GMT (1057 HKT)
Washington (CNN) -- U.S. President Barack Obama said Thursday that he's authorized "targeted airstrikes" in Iraq to protect American personnel and help Iraqi forces.
"We do whatever is necessary to protect our people," Obama said. "We support our allies when they're in danger."
A key concern for U.S. officials: dozens of American consular staff and military advisers working with the Iraqi military in Irbil, the largest city in Iraq's Kurdish region.
Obama said Thursday he'd directed the military to take targeted strikes against Islamist militants "should they move towards the city."
Rapid developments on the ground, where a humanitarian crisis is emerging with minority groups facing possible slaughter by Sunni Muslim extremists, have set the stage for an increasingly dire situation.
Thousands of families from the Yazidi minority are reportedly trapped in the mountains without food, water or medical care after fleeing the rampaging fighters of the Islamic State, also known as Islamic State of Iraq and Syria or ISIS.
Throngs of refugees, many of them Iraqi Christians, are on the run -- their largest city, Qaraqosh, now occupied by fighters who gave them an ultimatum, "Convert to Islam or die."
Obama also said he'd authorized targeted airstrikes "if necessary" to help Iraqi forces protect civilians trapped on the mountain.
"When we face a situation like we do on that mountain with innocent people facing the prospect of violence on a horrific scale, when we have a mandate to help, in this case a request from the Iraqi government, and when we have the unique capabilities to help avert a massacre, then I believe the United States of America cannot turn a blind eye," Obama said. "We can act, carefully and responsibly to prevent a potential act of genocide."
The potential escalation of U.S. military involvement comes two years after Obama ended the Iraq war and brought home American forces.
White House spokesman Josh Earnest told reporters Thursday that there is no chance of ground troops heading back.
Obama acknowledged that many Americans are concerned about military action in Iraq.
"As Commander in Chief, I will not allow the United States to be dragged into fighting another war in Iraq, so as we support Iraqis as they take the fight to these terrorists, American combat troops will not be returning to fight in Iraq because there is no American military solution to the larger crisis in Iraq," Obama said.
The President's announcement that he'd authorized airstrikes came after the United States airdropped meals and water in Iraq, sending humanitarian aid to trapped minority groups.
"The mission was conducted by a number of U.S. military aircraft under the direction of U.S. Central Command," a senior U.S. defense official said. "The aircraft that dropped the humanitarian supplies have now safely exited the immediate airspace over the drop area."

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena