Monday 4 August 2014

اَللّهُ اَكْبَرُ Terkini: Mujahidin Khilafah Islam (sebelumya dikenali ISIS) Kuasai Segitiga Strategik antara Iraq, Syria, dan Turki...

Isnin, 4 Ogos 2014

BAGHDAD, IRAQ – Mujahidin Khilafah Islam semakin maju menuju penaklukkan Baghdad, dimana mereka kini telah mencapai perbatasan segitiga antara Irak, Suriah dan Turki, sebagaimana sebuah pesan yang di-posting di Twitter, Ahad (02/08/2014), setelah mengalahkan pasukan komunis Kurdi. Allahu Akbar!

Mujahidin Khilafah Islam sebagaimana dikhabarkan telah menguasai bendungan terbesar Iraq yang dikenal sebagai Bendungan Mosul di Sungai Tigris yang selama ini digunakan sebagai pembangkit elektrik. Pembangkit tersebut memasok elektrik untuk kota Mosul yang terletak sekitar 50 kilometer di sebelah selatan bendungan, kata komandan pasukan komunis Kurdi Peshmerga yang telah membela fasiliti tersebut, Ahad.

Para pekerja bendungan tetap berada di dalam fasiliti itu, yang jatuh ke tangan Mujahidin Khilafah Islam setelah pertempuran 24 jam, kata Letnan Kolonel Herash.

Pasukan komunis Kurdi Peshmerga juga menarik diri dari kota-kota Zumar dan Wana setelah dikepung Mujahidin Khilafah Islam dan terisolasi tanpa ada dukungan apapun, kata pejabat regional Parti Demokrat Kurdistan, Ismat Rajab, kepada CNN, Ahad.

Penguasaan Bendungan Mosul itu dapat membuat Mujahidin Khilafah Islam punya kemampuan untuk membanjiri kota-kota besar Iraq atau menahan aliran air untuk ladang-ladang pertanian. Hal itu pada gilirannya akan meningkatkan posisi mereka dalam upaya menggulingkan pemerintahan syi’ah Perdana Menteri kafir murtad Nuri al-Maliki.

“ Mujahidin Khilafah Islam telah menguasai Bendugan Mosul setelah penarikan pasukan Kurdi tanpa perlawanan,” lapor televisyen Iraq seperti dikutip AFP.

Penarikan tentara komunis Kurdi Peshmerga merupakan pukulan berat bagi satu-satunya kekuatan di Iraq yang hingga kini telah tegas melawan Mujahidin Khilafah Islam yang bertujuan untuk  Menghapus batas-batas wilayah.
Sumber : SINI

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena