Wednesday 12 November 2014

Hei You! MAU tipu lagi ka! Melayu mana yang menjual agama dan bangsa?

Rabu, 12 November 2014
5 hrs · 
 

KEBODOHAN POLITIK TAHAP MAKSIMA PANDA!!!

LIHATLAH APA DAH JADI DGN PULAU BATU PUTEH & TANAH KTMB DI TANJUNG PAGAR !!! SIAPA PUNYA ANGKARA DAJAL KALAU BUKAN KERAjaan UMNO/BN !!!

Bukti Dah Ada !!! APA LAGI UMNO MAU !!!
FAKTANYA.. Sepanjang UMNO/BN memerintah negara sehingga skrg Tanah Rizab Melayu dah tinggal ciput 12 PERATUS SAHAJA.. KAMU DAH BALUN MEROMPAK sehingga 82 PERATUS APA CITA !!!


Melayu mana yang menjual agama dan bangsa seperti yang dituduh Hiham itu?

Hishamudin Husein berkata semalam yang UMNO sedang menghadapi musuh dari segelimntiran pemimpin Melayu sendiri yang sanggup menggadaikan agamanya, bangsanya serta rajany semata-mata keranan kerakusan kuasa dikalangan segelintir pemimpin Melayu ini. Naib Presiden UMNO itu tidak pula menyebut nama-nama yang beliau maksudkan itu tetapi kenyataan ini melambangkan keresahan UMNO yang pimpinan mereka sedang berhadapan dengan permainan bayang-bayang mereka sendiri.

Bayang-bayang mereka sedang menakutkan mereka sendiri dan sekarang sedang merapek dan meroyan kerana ketakutan itu. Menuduh mana-mana pihak menggadaikan agama, bangsa dan Rajanya sendiri itu tidak sepatutnya diarahkan kepada mana-mana pihak kerana tuduhan-tuduhan Hishamudin itu sepatutnya diarahkan kepada UMNO itu sendiri, bukannya kepada pihak-pihak lain.

Biar kita berterus terang, dan mari kita bertanya kepada Hishamuddin, apa yang tidak dilakukan oleh UMNO dan pimpinan sekarang yang menafikan mereka tidak menggadaikan maruah bangsa, agamanya dan Rajanya sendiri seperti tuduhan Hishamudin terhadap pihak lain, yang beliau sahaja yang tahu siapa yang beliau maksudkan itu.

Wajar diberitahu Hishamudin yang membiarkan atau melakukan rasuah itu adalah menggadaikan agama. Apa tidaknya, kerana rasuah itu amat dibenci oleh agama, mana-mana agama sekali pun, tetapi itulah yang sedang berlaku dalam kerajaan seolah-olah tidak ada cara untuk mengawalnya lagi. Malahan inilah isunya yang telah membawa imej negara ini sebagai salah sebuah negara yang mana rasuah itu adalah berluas-luasa. Rasuah itu merupakan tindakan ‘head-on’ dengan kemahuan dan nilai agama suci Islam kita ini.

Yang ingin mengambil alih kuasa dari beliau itu mungkin ada sebabnya, tetapi usaha beliau untuk mengekalkan kedudukan walaupun beliau sedangkan beliau sudah ternyata tidak mampu untuk menyelesaikan dan membina roh kepimpinan politik beliau dan rakan-rakan beliau itu juga adalah usaha yang tidak bermoral. Mengekalkan kuasa dengan apa cara walaupun beliau sememangnya wajar berhenti itu, merupakan penggadaian moral agama sebenarnya.

Tidak mungkin beliau dan rakan beliau boleh menyalahkan pihak atau individual lain kerana rakus kuasa sedangkan beliau dan rakan-rakan dalam kabinet itu sendiri bergitu rakus untuk mengekalkan kuasa walaupun dari sudut moralnya beliau berada dalam sebuah pentadbiran yang telah gagal dalam semua bidang. Jika ada pun dikalangan pimpinan Melayu yang ingin mengambil alih kepimpinan Melayu dari dipegang oleh pemimpin seperti Hishamudin, ia merupakan satu tuntutan moral yang tinggi bagi mengelak negara terjerumus kelembah kehinaan.

Yang pentingnya negara mesti diperkemaskan dan moral pentadbiran mesti dipertingkat dan roh kepimpinan politik dan kerajaan wajar di transformasikan secepat yang mungkin. Pimpinan hari ini telah mengumumkan berbagai-bagai dasar yang tidak difikirkan dengan teliti dan hampir kesemuanya yang di umumkan itu berakhir dengan kegagalan dan tidak membawa apa-apa kebaikan sebaliknya ketirisan dan rasuah serta salah laku pimpinan dan kerajaan tetap berlaku tanpa ada pihak yang ingin memperbaikinya. Maka jika ada pihak dikalangan pimpinan Melayu yang berusaha untuk membetulkan keadaan maka tuindfakan itu tentuilah tindakan yang amat perlu mendapat sokongan.

Memberikan kritikan untuk membetulkan kepimpinan hari ini tidak berupaya mengubah sikap dan nilai kepimpinan mereka, maka mengambil alih pimpinan dari mereka merupakan satu-satunya cara terakhir bagi menyelematkan negara dari terhumban kelembah kehinaan yang mungkin tidak dapat diperbaiki lagi.

Justru, apa yang di sebut oleh Hishamudin semalam itu mungkin kerana beliau sudah merasakan kepanasan dalam mempimpin negara. Mungkin beliau sedang dalam kekeliruan bagaimana beliau telah berada di tangga kepimpinan  yang tinggi, samada oleh kepimpinan beliau atau kerana budaya mengampu dan nepotisma Umno selama ini.

Sesungguhnya Hishamudin wajar menetliti kenapa keadaan kepimpinan yang beliau anggotai hari ini mendapat celaan yang terlalu hebat dari banyak pihak. Beliau wajar membuat intropeksi mendalam kenapa situasi ini wujud, kerana ‘there must be a cause for a cause’.

Beliau tidak boleh terus menuduh dan menyalahkan pihak lain jika beliau dan rakan-rakan terus ditekan untuk mengundurkan diri. Beliau begitu resah dan terpaksa menyorok dicelah ketiak Najib dan tentunya niat Najib untuk Hishamudin mengambil alih dari beliau kepimpinan negara ini mempunyai sebab yang hanya diketahui oleh beliau sendiri walaupuin orang ramai boleh juga membuat spekulasi yang agak hampir kepada kebenarannya.

Tetapi biarlah ianya berada dan berlegar diantara dua sepupu yang rapat itu.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena