Thursday 30 April 2015

PAS dan UMNO kini lalui situasi getir? PRESIDEN kedua-dua parti sedang hadapi krisis kepercayaan?

Khamis, 30 April 2015

PAS dan Umno kini lalui situasi getir dimana Presiden sedang hadapi krisis kepercayaan

Konsep ‘taat pemimpin’ bakal selamatkan Hadi, kata penganalisis

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj4eLtEl96YXBUzguKeODQUm8FvBDBZKWEZ9wkJy8gnSN1OK7k7ibFmQ3zsL3-sesleoFIEJ4HAAiWsLRtB-kxNYhAEdn6K9Ampifuvsx5Oc179aTT4JJMKwaU1KWb5theK-n7A1NiVGJc/s1600/Hadi_Awang_Najib_Razak.jpg

Dua parti politik utama Melayu di negara ini, PAS dan Umno kini menghadapi situasi getir apabila pimpinan tertinggi kedua-dua parti itu berdepan ‘dugaan’ besar.

Presiden Umno yang juga Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak diserang bertubi-tubi bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Manakala Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang ditekan dari dalam dan luar susulan beberapa isu membabitkan keputusannya yang tidak disenangi rakan dalam Pakatan Rakyat (PR).

Dr Mahathir yang tidak putus-putus mengkritik pentadbiran Najib pernah dengan lantang berkata, Umno yang pernah diterajuinya selama 22 tahun itu kini dilihat lebih mengutamakan duit untuk "kesetiaan" berbanding semangat tinggi dalam perjuangan.

Berbeza dengan PAS, konsep ‘walak’ atau taat setia kepada pemimpin, menurut penganalisis, dijangka mampu menyelamatkan Hadi, meskipun bibit penolakan mula timbul.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena