Friday 24 April 2015

Umno ‘bungkus’, BN ‘jalan’ jika Najib bubar Parlimen

Sabtu, 25 April 2015

Umno ‘bungkus’, BN ‘jalan’ jika Najib bubar Parlimen

OLEH HASBULLAH AWANG CHIK
Umno dan Barisan Nasional (BN) hanya akan menerima padah jika bersetuju dengan pandangan Ahli Parlimen Pulai Datuk Nur Jazlan Mohamed untuk membubarkan Parlimen lebih awal, kata Datuk Ibrahim Ali.

Presiden Perkasa itu berkata, jika Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bersetuju mengadakan pilihan raya umum (PRU) lebih awal, sudah pasti Umno dan BN akan mengalami kekalahan dengan pelbagai masalah yang sedang melanda rakyat.

“Tidak salah untuk Najib bubar Dewan Rakyat. Pada saya, kalau bubar sekarang, Umno ‘bungkus’, BN ‘jalan’.

“Sebab, dengan isu yang sedang berlegar sekarang, membabitkan apa yang dibangkitkan Tun Dr Mahathir Mohamad, 1Malaysia Development Berhad (1MDB), isu siapa arah bunuh Altantuya Shaariibuu yang belum terjawab. Paling parah sekali, cukai barang dan perkhidmatan (GST).

“Kalau pilihan raya sekarang, lebih baik Umno dan BN serah kuasa kepada Pakatan Rakyat (PR). Banyak keadaan kena pulih dahulu,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Jazlan pada Rabu berkata Najib boleh membersihkan tanggapan negatif terhadap diri, keluarga dan pentadbirannya dengan mengadakan PRU lebih awal bagi mendapatkan mandat baru melalui pembubaran Parlimen.

Ibrahim berkata kenyataan Jazlan itu menimbulkan persoalan kerana adakah pengerusi Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) itu sememangnya mahu melihat Umno terkubur dalam PRU akan datang.

Posted by Kedah Lanie 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena