Thursday 30 April 2015

[Video] Raja Bomoh Ibrahim Mat Zin Bakal Diwartakan Sesat – Harussani

Khamis, 30 April 2015

MENGAPA RAJA BOMOH IBRAHIM MAT ZIN SAHAJA MAU DI WARTAKAN SESAT DAN HARAM OLEH JAWATANKUASA FATWA NEGERI PERAK?????? ... ADAKAH BOMOH-BOMOH LAIN TIDAK SESAT TERPESONG DARIPADA AGAMA ISLAM?????
http://omakkau.blogspot.com/2015/04/mengapa-raja-bomoh-ibrahim-mat-zin.html

Raja Bomoh Ibrahim Mat Zin Bakal Diwartakan Sesat – Harussani


IPOH: Ibrahim Mat Zin yang menggelar dirinya sebagai raja bomoh dunia sebelum ini telah menggemparkan umat Islam di malaysia dengan pelbagai upacara pelik semasa berlakunya kehilangan pesawat MH370.

Kerana pelbagai upacara pelik yang dilakukannya termasuk menghalau jin yang dikatakan cuba mengganggu ketua Pembangkang, Dato Sri Anwar Ibrahim di penjara Sungai Buluh baru-baru ini.


Jawatankuasa Fatwa Negeri mendapati amalan dibawa individu berkenaan sebagai terpesong dari akidah dan ajaran Ibrahim Mat Zain ini akan diwartakan sesat serta haram di Perak.



Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria ketika dihubungi mengesahkan perkara itu serta memberitahu mesyuarat diadakan semalam memutuskan perkara berkenaan dan pihaknya dalam proses mewartakannya.

Walau bagaimanapun, jawatankuasa tersebut masih belum memutuskan tarikh pewartaan kerana perlu menunggu perkenan Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, malah ia perlu dibawa ke Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN).

“Ia betul, Raja Bomoh bakal diwartakan sebagai haram serta sesat selepas kami mendapati ajaran dibawanya terpesong dari agama, namun belum diwartakan kerana ia masih dalam proses pewartaan.

“Mesyuarat diadakan dan memutuskan perkara itu. Kami sekarang hanya menunggu proses seterusnya sebelum mewartakannya,” katanya dipetik Harian Metro.

Read more: http://www.kitabantai.info/2015/04/raja-bomoh-ibrahim-mat-zin-bakal.html#ixzz3YmW3fAgQ

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena