Monday 13 July 2015

[Video] IGP Arah Polis Tangkap Papagomo...'Satu Malaysia kena tipu dengan budak Khairul neh'!

Isnin, 13 Julai 2015


Ini Cerita Sebenar 'Langgar Low Yat' Dari Mulut Ketua Polis Negara Sendiri - Satu Malaysia Kena Tipu Dengan Khairul!


Khairul, Khairul. Ahti kau keras nak. Ini bulan ramadhan. Kau takde rasa kesal pun. Tak pasal2 sebab kau orang berbalah. Tak pasal2 sebab kau melayu cina dok bergaduh sesama sendiri. Kau berjaya huru harakan dunia netizens dalam dua tiga hari neh. Memang gila la kau.

Ini pendedahan IGP (video atas)

Point IGP ;

1. Khairul dan Shahrul ditahan oleh staff OPPO sebab mencuri di kedai atas.

2. Shahrul terus ditahan, Khairul pula dibebaskan tetapi tanpa keizinan dari pegawai atasan polis yang membebaskan Khairul. Khairul dibebaskan atas budi bicara.

3. Khairul balik rumah. Ajak geng. Buat cerita tipu. Geng semua kena tipu dengan Khairul. P mengamuk kat Low Yat atas alasan penipuan peniaga.

4. Selepas rusuhan, polis tangkap Khairul dan geng2 yang mengamuk. Geng2 yang mengamuk neh story kat polis. Yang kedai OPPO tipu. Jual barang tiruan. Kemudiannya, polis juga yang sebar info tue kat media. Dan netizens baca sebaran media dengan menyangka geng2 Khairul mengamuk sebab ditipu peniaga. Sampai kata KPDNKK akan siasat sama. Dalam erti kata lain, polis2 kau kena tipu sekali. Bukan aku dan kau je.

5. Polis kemudian siasat lagi. Tengok CCTV. Memang sah kecurian berlaku. Khairul pula didapati buat cerita bohong. Mana ada kes kedai hp jual hp tipu. Dua tiga kali IGP ulang. Habis ramai orang terpedaya dengan penipuan dia. Beria2 pula orang dok bekap dia. Gila keji perangai Khairul kau neh.

6. IGP juga mendedahkan setakat neh 19 ditahan. 4 hari direman. Termasuk Shahrul dan Khairul. 

7. IGP juga mahu semua pihak hentikan sebaran karut. Semua pihak yang memandai2 akan ditangkap termasuk Papa Gomo.

8. IGP juga mengatakan pihak2 yang dok buat cerita karut neh ada dalam pemerhatian polis dan setiap dari mereka akan dikenakan tindakan. Polis dah kenalpasti siapa yang menjadi punca utama penyebaran berita palsu.

9. Pendek kata, dalam kerangka yang lebih kecil merujuk kepada kes neh semata2, Low Yat kena fitnah dek mulut Khairul. Tak pasal2 melayu malu kerana sikap Khairul tue. Sekalipun mengiringi si pencuri dan kau tak mencuri kau tetap bersalah juga sebab buat cerita bohong. Tindakan Khairul neh betul2 mencemar maruah orang melayu sebab tak memasal2 melayu dicop membela pencuri. Gila la dia.

Ameno World

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena