Thursday 30 July 2015

Dr Aziz Bari 'Pakar Perlembagaan' sertai DAP

Khamis, 30 Julai 2015

Aziz Bari Pulak Masuk DAP



Aziz Bari Melayu terbaru sertai DAP

Pakar perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari hari ini diumum menyertai DAP hari ini.

Beliau yang sebelum ini pernah bertanding dalam pilihan raya umum ke-13 di Sabak Bernam atas tiket PKR adalah tokoh Melayu terbaru menyertai parti berkenaan.

Abdul Aziz sebelum ini dilaporkan pernah membuat penafian akan menganggotai pertubuhan berkenaan yang selama ini dikaitkan sebagai parti cauvinis Cina.

Bagaimanapun Abdul Aziz berkata tidak pernah mengeluarkan kenyataan tersebut.

"Saya tidak pernah membuat apa-apa kenyataan. Wartawan itu membuat kesimpulan sendiri," katanya.

Dalam sidang media di Ibu Pejabat DAP di Kuala Lumpur hari ini, Abdul Aziz berkata, dia kagum dengan amalan sistem meritokrasi parti berkenaan.

Tak harap imbuhan

Pada Oktober 2014 bekas pensyarah undang-undang Universiti Islam Antarabangsa itu pernah disiasat di bawah Akta Hasutan kerana mengeluarkan kenyataan menyentuh institusi raja ketika Selangor menghadapi krisis menteri besar.

Beliau disiasat selepas hampir 100 laporan polis dibuat terhadap beliau.

Dalam pilihan raya umum 2013, Abdul Aziz bertanding di Sabak Bernam tetapi kalah kepada calon BN, Mohd Fasiah bin Mohd Fakeh, dengan majoriti 1,644 undi.

Abdul Aziz memperoleh 14,743 undi berbanding Mohd Fasiah, 16,387.

Kata Abdul Aziz, dia tidak mengharapkan  sebarang imbuhan atau kedudukan dalam DAP, sebaliknya cuma mahu memberi sumbangan.

Ditanya mengapa memilih DAP, Abdul Aziz berkata beliau mencari ruang lebih besar bagi membolehkan bakat dan kepakarannya dimanfaatkan sepenuhnya.

Abdul Aziz berkata beliau memaklumkan penyertaannya ke dalam DAP kepada Setiausaha Agung PRK, Rafizi Ramli, namun enggan mengulas lanjut apabila ditanya reaksi Ahli Parlimen Pandan itu.

Turut hadir dalam sidang media di Ibu Pejabat DAP itu, Ahli Parlimen DAP Lim Kit Siang, Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP Tony Pua dan Sasterawan Negara Datuk A Samad Said.

Oleh : Geraldine Tong mKini

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena