Saturday 4 July 2015

[Video] Mahfuz - PM perlu bersihkan diri dari dakwaan PEROMPAK! Laporan WSJ telah dilihat oleh Najib..."Mana siku & lutut kamu" senyap aje!

Sabtu, 4 Julai 2015

PM perlu bersihkan diri dari dakwaan wall street journal (WSJ) sebagai PEROMPAK.


1.Artikel wall street journal (WSJ) pada hari ini mengambarkan kepada dunia bahawa PM Malaysia Datuk Seri Najib telah terlibat secara langsung dalam kegiatan songlap wang daripada 1MDB sebanyak usd700 juta.apakah dakwaan ini benar?.

2.Artikel ini telah memalukan nama baik Malaysia.rakyat Malaysia tidak dapat menerima dakwaan sebegini dibiarkan tanpa apa apa tindakan pembersihan maruah negara.saya dengan tegas mewakili rakyat Malaysia meminta PM mengambil tindakan undang undang dengan menyaman wall street journal dengan segera.jika PM tidak menyaman saya minta PM melepaskan jawatan untuk membolihkan satu siasatan bebas dibuat.

3.Demi untuk menjaga maruah negara saya meminta PDRM,SPRM dan BANK NEGARA segera menubuhkan satu task force bersama bagi menyiasat dakwaan tersebut.dakwaan ini sangat serius seolah olah PM seorang PENYAMUN?.Ketua Polis Negara,Ketua Pesuruhjaya SPRM dan Gabenur bank negara 'ultimately' mereka bertanggung jawab kepada rakyat dan negara bukan kepada PM.mereka perlu melakukan yang terbaik demi menjaga nama dan maruah negara.kepada mereka saya menyeru 'please do the right thing that your profession demanded'

4.saya juga meminta speaker Dewan Rakyat memanggil Persidangan khas Parlimen tergempar bagi membahaskan isu ini dan membawa usul kepada DYMM Yang DiPertuan Agong agar ditubuhkan satu Suruhanjaya DiRaja bagi menyiasat kes ini.

Dato'Mahfuz Omar
Ahli Parlimen Pokok Sena.
3 july 2015

WSJ: Kami amat berhati-hati, percaya akan dakwaan mereka benar

  
Wall Street Journal (WSJ) hari ini mempertahankan laporan siasatannya berhubung dakwaan penyelewengan dibuat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Malah agensi berita itu juga berkata, artikel  berkenaan dibuat berdasarkan siasatan oleh pegawai kerajaan dan laporan tersebut telah dilihat oleh Najib.

Dalam laporannya semalam WSJ mendedahkan bahawa hampir AS$700 juta dana dalam 1Malaysia Development Berhad (1MDB) telah didepositkan ke dalam akaun bank perseorangan atas nama "Dato' Seri Mohd Najib Bin Hj Abd Razak" melalui proksi.

"Ia adalah satu siasatan yang serius. Dokumen yang kami lihat telah diberi juga kepada Peguam Negara Malaysia dan pihak lain di dalam kerajaan.

"Mereka sudah melihatnya dan ia juga telah dilihat oleh perdana menteri," kata Ketua Biro WSJ Hong Kong, Ken Brown dalam wawancara bersama CNBC.

KedahLanie.


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena