Tuesday 1 September 2015

Wajah 'Suspek Baling Mercun' ketika BERSIH berjaya ditangkap...Katanya, orang Umno?

Selasa, 1 September 2015

Suspek yang telah membuat provokasi pada malam Merdeka terhadap peserta BERSIH 4 dengan membaling mercun di khalayak ramai yang juga sedang menunggu detik kemerdekaan telah dikenalpasti iaitu Suhaimi Adnan atau dikenali sebagai Suhaimi Taliban.

Suhaimi juga adalah daripada penyokong Anti-BERSIH baju merah yang membuat demonstrasi dihadapan pasaraya Sogo tempoh hari.

Ekoran perbuatan provokasi itu empat orang awam cedera yang sedang berehat berdekatan Dataran Merdeka akibat terkena mercun yang dibalingnya.

Suhaimi dilihat memakai baju T hitam dan cuba membaling lebih banyak mercun, namun berjaya digagalkan oleh orang awam yang lain.

"Lelaki tersebut dikepung dan ditangkap oleh orang ramai.

Sejak kebelakangan ini provokasi kerap dan sengaja dilakukan oleh penyokong #Kekalnajib mungkin mereka rasa tertekan apabila sokongan rakyat tidak berpihak kepada Najib.

Sebelum ini Ali Tinju pernah dengan sengaja membuat provokasi terhadap program Nothing To Hide agar kekecohan berlaku dan sekaligus memaksa polis membatalkan program tersebut. Provokasi ini mungkin dirancang agar Najib tidak dapat hadir untuk berdaialog dengan NGO-NGO yang telah sedia menunggu.

Sumber SINI

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena