Thursday 28 September 2017

[Video UMNO Guna 3 Bekas MB Bermasalah Nak Rampas Selangor] Masya Allah, benarkah semua ini? Punggah Penghulu jumpa Najib naik pesawat tentera Airbus A400M!

Jumaat, 29 September 2017

Foto Suara Rakyat.
Suka Halaman Ini · 10 jam 
Bukankah tujuan asal & sebenar pesawat Airbus A400M dibeli oleh kerajaan Malaysia untuk kegunaan tentera ??!
Tiba2 di saat Umno hilang sokongan rakyat skrg, kelihatan berpuluh2 orang awam (penghulu atau ketua kampung) untuk jumpa Najib naik pesawat tentera Airbus A400M yang bernilai RM875 juta sebijik..

Jika benar bahawa pesawat tentera digunakan, ini satu penyalahgunaan kuasa !!!

TAHUKAH ANDA.. Kerajaan Malaysia telah menerima kesemua keempat-empat pesawat Airbus A400M itu yang bernilai RM3.5 bilion.

BENARKAH SEMUA INI? KENAPA PMO, MINDEF BEGITU LEMBAB BUAT PENJELASAN?

Masya Allah....benarkah semua ini?

Jika benar seperti yang dilaporkan ini dan sebagaimana yang tersebar luas di media sosial, kita tentunya bersetuju dengan kenyataan Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian bahawa tidak sepatutnya penghulu dan ketua kampung tersebut diperlakukan sedemikian rupa.

Kenapa mereka dijemput untuk datang ke ibu negara dengan tujuan dikatakan untuk bertemu Perdana Menteri dengan hanya menaiki pesawat tentera?

Tidakkah ia suatu penyalahgunaan kuasa yang nyata dan dalam masa yang sama seperti penghinaan kepada ketua kampung dan penghulu tersebut?
Mengapa tidak disewakan satu atau dua buah pesawat khas yang selesa jika benar ketua kampung dan penghulu itu begitu penting untuk menang pilihanraya?

Selain itu, menjadi persoalan juga, jika hanya pesawat tentera dengan kerusi yang tidak selesa dijadikan pengangkutan mereka, bagaimanakah pula penginapan untuk mereka semasa berada di ibu negara?

Adakah mereka diberikan bilik hotel yang selesa atau hanya diberikan tempat tidur ala kadar saja?
Apa yang lebih malang ialah, meskipun perkara ini telah tular di media sosial sejak lebih 24 jam yang lalu dan Pengerusi PKR Sarawak, Baru Bian turut memberikan reaksinya melalui portal utama serta masyarakat umum juga banyak bercakap mengenainya, tetapi belum kedengaran lagi sebarang penjelasan daripada Pejabat Perdana Menteri atau Kementerian Pertahanan.

Mengapa mereka begitu lembab dalam bekerja?
Dalam dunia maklumat yang begitu pantas dan wujud pula pelbagai medium penyebaran seperti Facebook, Twitter, Telegram, Whatsapp dan sebagainya, bahkan Perdana Menteri dan Menteri Pertahanan juga dilihat aktif dalam media sosial, kita tentu bingung memikirkan kenapa semua pihak yang berkaitan masih macam kura-kura dalam bertindak sama ada mengesahkan kebenaran, menafi atau memberikan penjelasan berhubung perkara tersebut?

Di mana unit media di Pejabat Perdana Menteri dan Menteri Pertahanan dalam hal ini dan adakah semua mereka masih lagi hidup dalam dunia analog? (ShahbudinHusin 29/09/2017).

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena