Sunday 3 September 2017

[Video PAS MAIN KAYU 3 DALAM KUBU PKR] Semoga Anwar berjaya pujuk Pas.

Isnin, 4 September 2017

Semoga Anwar berjaya pujuk Pas, kata MP Amanah

Ahli Parlimen Sepang Hanipa Maidin sedikitpun tidak meragui hasrat Ketua Umum Datuk Seri Anwar Ibrahim dan PKR untuk menjalinkan kerjasama dengan Pas.
Beliau berpandangan, dengan kenyataan Anwar mengenai hubungan PKR dan parti suci yang dipercayai merujuk kepada Pas itu, ia mungkin dilihat akan berjaya.
"Personally I am wiling to give DSAI or PKR any benefit of doubt dalam menyatakan pendirian beliau atau PKR tentang parti suci meskipun saya tidak pernah optimis ia mungkin berhasil...anyway, kita sama sama tunggulah..apa pun, don't under estimate skill DSAI. Good luck DSAI," ujar Hanipa dalam status yang dimuat naik di facebooknya petang ini.
Hanipa mengulas mengenai kenyataan Anwar hari ini antara lain tidak keberatan jika partinya ingin mengendalikan Kongres Khas sebagaimana di cadangkan Naib Presiden PKR Rafizi Ramli.
Anwar memohon pertimbangan dan kerjasama rakan-rakan untuk memberikan sedikit ruang kepada presiden dan pimpinan untuk memberi penjelasan dan menentukan dasar dan arah selanjutnya selaras dengan pendirian PKR dan muafakat Pakatan Harapan.
"Saya dan kawan-kawan dalam AMANAH sentiasa respect dengan DSAI dan tidak pernah ragu dengan 'his innocence' hatta ketika kami di dalam parti suci dulu sehingga we paid heavy price and sanggup digelar dengan pelbagai gelaran oleh puak-puak suci daripada parti suci.
"Sama ada dalam Parlimen, luar parlimen, dalam parti atau luar parti saya dan kawan-kawan sentiasa pertahan DSAI dan PKR meskipun puak-puak suci tertentu dalam parti suci, saya berterus terang, tidak pernah senang dengan DSAI atau PKR. Bila DSAI dibebaskan oleh mahkamah tinggi kami turun ke court bagi sokongan padu kepada DSAI tapi puak-puak suci tidak mahu turun dan kami arif kenapa mereka tidak mahu turun," ujarnya.
Justeru Hanipa berkata apa yang berlaku terhadap Anwar dan PKR hari ini Amanah ujarnya, sentiasa menghormati mereka.
"Sebab itu sebagai contoh kecil kami pertahan habis-habisan Kak Wan (Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail) sebagai calon Permatang Pauh, calon pertama MB Selangor, calon ketua pembangkang walau pun ada rakaman video ucapan yang menghina KaK Wan,isu kekalkan kerusi PKR di Kota Damansara meskipun kami tahu wujudnya penyeludupan baiah daripada pintu belakang oleh orang tertentu dengan kerjasama yang amat tidak beradab daripada pemimpin tertinggi parti suci itu," terangnya.
Menurut Hanipa lagi jika mahu disenaraikan apa yang Pas lakukan terhadap PKR dan Anwar ujarnya, pasti ramai yang akan berasa pelik kerana Anwar masih menunjukkan sikap yang baik terhadap Pas.
"Saya tidak pelik sebab setakat yang saya tahu dan kenal DSAI beliau amat pemaaf orangnya patutnya sikap pemaaf akhlak agung Nabi junjungan ada pada orang yang dipanggil ulama tetapi...
"Setakat ni kita nampak hanya DSAI yang dilihat sanggup 'lupakan karenah parti suci demi melihat satu visi yang lebih jauh..tak mahu melihat front pembangkang tidak united lawan BN.
"Tapi bagi setengah orang pula mereka mungkin nampak lain. Despite sikap gentlemen DSAI kepada parti suci tapi karenah parti suci tidak nampak ada perubahan.Makin teruk ada lah..in my view lah," tulisnya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena