Saturday 9 September 2017

[Video Fahaman celaka!, Mat Sabu bidas 'agamawan' pertahan BN] 'Paling aneh Umno dianggap kawan baru'.

Ahad, 10 September 2017

'Paling aneh Umno dianggap kawan baru'

Pengerusi AMANAH Selangor, Ir Izham Hashim menganggap sikap mutakhir Pas yang membenci DAP bertambah aneh apabila boleh berbaik dengan Umno yang merupakan musuh tradisinya selama ini.
Menurutnya, situasi tersebut menjadikan Pas tidak relevan lagi dalam kerjasama dengan Pakatan Harapan (PH) memandangkan tempoh pembubaran Parlimen bagi pilihan raya umum ke-14 (PRU14) semakin suntuk.
"Tidak ada kerjasama lagi dengan Pas untuk PRU-14 walaupun Pakatan Harapan berharap kerjasama lebih luas dengan pembangkang. Kita lihat Pas punya banyak dolak-dalih.
"Antaranya, menganggap DAP musuh tegar Islam tetapi yang anehnya DAP yang sama boleh jadi kawan dalam dua pilihan raya umum lalu dan sekarang masih bersama dalam kerajaan negeri Selangor.
"Malah Pas sebelum ini telah menandatangani perjanjian untuk turut sama menjaga Islam. Lebih aneh, Umno yang ditentang berpuluh tahun lalu pula dianggap kawan baru," tegasnya hari ini.
Berucap dalam Konvensyen AMANAH Selangor kali kedua di Auditorium Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ), beliau berkata, kejayaan PH di negeri itu yang sebelum ini dikenali sebagai Pakatan Rakyat adalah hasil kesepakatan politik.
Izham berkata, gabungan mantap keempat-empat parti dalam Pakatan Harapan dilihat berupaya menjatuhkan rejim Umno-BN pada PRU14.
"Walaupun kami baru dalm parti tetapi berpengalaman dalam politik dan pilihan raya. Pakatan Harapan tidak kurang dari segi kepimpinan dalam menggantikan Umno-BN yang hilang arah," ujarnya lagi.
Turut hadir di konvensyen yang dirasmikan oleh Presiden AMANAH Mohamad Sabu ini ialah Timbalan Pengerusi PKR Selangor, Zuraida Kamaruddin merangkap Ahli Parlimen Ampang; Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua merangkap Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara; Pengerusi Bersatu Selangor, Datuk Abdul Rashid Asari serta wakil pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan tokoh pimpinan masyarakat.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena