Wednesday 20 September 2017

[Video KEMBALIKAN KERUSI NEGERI PERAK ~ Amanah Sedia Pikul Tanggungjawab] Bantah Oktober Fest: Mahu ikut syarak atau semarak kebencian kaum?

Khamis, 21 September 2017

Foto Suara Rakyat.
Portal pro-Amneo BNBC dakwa banjir di P.Pinang kerana pembangunan tidak terkawal..
TETAPI bila banjir berlaku di negeri2 diterajui BN, mereka terus jadi buta, bisu & pekak.. KENAPA ??!
Baru tau, hasil kaji selidik Ameno banjir di negeri2 BN kerana taburan hujan yang lebat..
HAR.. HAR.. HAR..!!!

Bantah Oktober Fest: Mahu ikut syarak atau semarak kebencian kaum?

Cara pengikut sebuah parti membantah pesta arak Oktober Fest diragui sama ada tindakan itu kerana menegakkan syarak atau menyemarakkan kebencian kepada kaum tertentu.
Naib Pengerusi Amanah Kelantan Che Ibrahim Mohamed berkata, Oktober Fest telah menjadi viral kerana penentangan sebuah parti atas alasan tidak menghormati orang Islam.
“Bantahan mereka yang dikuti dengan kecaman dan celaan kepada pihak-pihak lain yang didakwa tidak membantah dan menyokong pesta tersebut telah mempopularkan lagi Oktober Fest ini,” katanya di status Facebooknya.
Che Ibrahim Mohamed
“Siapa saja yang mengkritik cara bantahan yang mereka buat, atau membela diri atas kecaman berlebihan mereka, maka terus dituduh sebagai menyokong pesta arak dan khadam DAP,” katanya.Menurutnya apa yang lebih mendukacitakan lagi, golongan ini seolah-olah pekak dan buta ke atas hujah pihak lain.
Semalam Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan penganjuran pesta arak Better Beer Festival 2017 yang dirancang pada 6 dan 7 Oktober depan di ibu negara.
Pengarah Jabatan Perancangan Korporat DBKL Khalid Zakaria berkata DBKL menolak permohonan yang yang diterima pada 28 Ogos lalu.
“Permohonan aktiviti itu pada tempat, masa dan tarikh yang dinyatakan adalah tidak diluluskan.
“Sekiranya penganjur meneruskan aktiviti tersebut, DBKL berhak mengambil tindakan bawah peruntukan undang-undang sedia ada,” katanya.
Better Beer Festival adalah acara untuk merasai produk pengeluar bir bebas. Penganjuran masuk tahun keenam pada tahun ini.
Ia dianjurkan oleh pengedar bir MyBeer (M) Sdn Bhd.
Malaysia Dateline 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena