Saturday 9 December 2017

[Video Memo bantahan isu Baitulmaqdis oleh Pakatan Harapan] Kebakaran Besar California Tak Terkawal, Api Sudah Merebak Ke Los Angeles!!

Ahad, 10 Disember 2017

Foto Parti Amanah Negara.

Pimpinan Pakatan Harapan hari ini menyerahkan memorandum bantahan ke kedutaan Amerika Syarikat berikutan pengumuman Baitul Maqdis sebagai ibu negara haram Israel oleh Presiden Amerika, Donald Trump.
Hadir pada penyerahan itu, pimpinan AMANAH diketuai Presidennya Mohamad Sabu, Timbalan Presiden Salahuddin Ayub, Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad serta Ahli Parlimen Kuala Krai Dr Mohd Hatta Ramli.
Turut meyerahkan memorandum serupa adalah daripada Pemuda Pakatan Harapan.
Antara lain, kandungan memorandum itu mengecam sikap Presiden AS itu yang bukan sahaja melanggar undang-undang antarabangsa malah mencabul hak asasi dan kemanusiaan masyarakat Palestin.
Pakatan Harapan juga menyatakan solidariti bersama rakyat Palestin.


Image result for Gambar najib dan donald trump

Foto Otai BERSIH.

Terkini!! (7 foto)Kebakaran Besar California Tak Terkawal, Api Sudah Merebak Ke Los Angeles!!
KEBAKARAN besar yang berlaku di California, Amerika Syarikat sudah merebak sampai ke Los Angeles. New York Times melaporkan, kepulan asap tebal, api yang menjulang tinggi, dan kebakaran yang pantas merebak telah melanda satu daripada bandar-bandar utama Amerika Syarikat pada hari rabu.
Ketika api marak di luar kawalan melintasi Selatan California, satu lagi kebakaran baru telah meletus, di Bel-Air sebuah daerah kejiranan Los Angeles, berdekatan dengan mercu tanda terkenal seperti Kampus U.C.L.A dan Muzeum Getty yang menempatkan lukisan-lukisan lama dan patung-patung Rom purba.
Api dilapor telah meranapkan kawasan sepanjang laluan 405 Freeway, sebuah lebuhraya paling sibuk di negara itu yang dilalui lebih 400,000 buah kenderaan setiap hari.
Di mana laluan bahagian utara seringkali ditutup, dan orang ramai memandu kenderaan sambil dihujani debu-debu kebakaran dan bara-bara api yang berterbangan.
Sekitar 40 batu ke arah barat daya, kebakaran besar masih berlanjutan dan setakat ini telah memusnahkan lebih 90,000 ekar kawasan pada malam khamis, dan sekurang-kurangnya 150 binaan kata sumber pihak bomba.
Kemaraan api yang baru ini telah memaksa hampir 200,000 penduduk di Los Angeles dan kawasan Ventura dipindahkan. Tiupan angin kencang dijangka akan memburukkan lagi keadaan.
Foto Otai BERSIH.
Foto Otai BERSIH.
Foto Otai BERSIH.
Foto Otai BERSIH.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena