Wednesday 18 February 2015

Blogger Umno 'Sang Kelembai' Ditumbuk Ahli Umno Sendiri...Politik samseng?

Khamis, 19 Februari 2015

Politik samseng vs politik matang.

Ahli UMNO vs ahli UMNO. Ada yang boleh berpolitik secara bijak, matang dan berhemah. Namun ada pula yang cenderung kepada berpolitik secara emosi dan gunakan bahasa tubuh untuk melepaskan kemarahan.

Semalam. Ini terjadi.




Dan ini pula respon Zaharin ;




Kemudian laporan polis dibuat ;



Dan sejam yang lepas.. dah kena balon dengan geng2 sendiri yang berbeza idelogi dan cara perjuangan..



Kalau baca di wall Zaharin, geng2 yang balon dan serang dia neh jenis yang suka 'attack' orang guna isu seks. Dah nampak la kan puak mana. 

KAH KAH KAH

Apa2 pun kita perhatikan aje la drama menarik neh. Nak masuk campur pun bukan kita boleh selesaikan masalah. Cuma satu je yang aku pelik. Pasai apa bantai Zaharin? Point2 dia kat wall facebook sebenarnya mendorong ahli2 UMNO untuk berfikir secara kritis dan waras instead of menyerang orang dengan isu2 fitnah, seks dan mengarut. Ada point2 dia yang kritik pembangkang yang power juga. Tapi aku pelik napa orang2 UMNO tak suka orang2 macam Zaharin. 

Zaharin neh aku pernah jumpa dulu. Aku mula2 tegur dia. Saja la. Kot2 dia kenal ke tak kenal ke apa ke. Nak tengok responnya bagaimana. Tapi oke je. Dia ramah depan2. Macam kat facebook juga. Dia siap bagi name card lagi boleh ajak sembang2 lepak2. Kita bukan musuh sampai nak saling bunuh berbunuhan. Beza idelogi biasa la. Bagi hujah sudah la. Tak puas ahti, aku bagi hujah. Ko tak puas ahti, ko bagi hujah. Hujah vs hujah. Bahasa tubuh sampai nak bertumbuk, berlawan, darah sana darah sini report polis gaduh cipta musuh untuk apa? Akhirnya bila mati benda yang politik2 neh kita takan heret bawa masuk kubur. Berserdahana la walau untuk berpolitik sekalipun. Alahai.. apa2 pun aku harap dengan pergaduhan ini akan ada pihak yang membocorkan rahsia parti...

Ameno World

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena