Wednesday, 25 February 2015

PAS-UG sudah ada "Papagomo"nya sendiri bernama "Tok Usin Ceroi"...Sudah terdesak ke golongan pro-UG neh?

Rabu, 25 Februari 2015

PAS-UG Sudah Ada "Papagomo"nya Sendiri Bernama "Tok Usin Ceroi"



Audio bukti Mat Sabu rancang guling presiden PAS tersebar

Kumpulan penyokong ulama dan presiden PAS hari ini mendedahkan satu rakaman audio yang didakwa sebagai taklimat dibuat Mohamad Sabu untuk menjelaskan kembali serangan ke atasnya.

Laman Facebook Tuc Tok Usin Ceroi menamakan audio itu sebagai bukti rakaman timbalan presiden PAS itu sedang memberikan taklimat untuk kerja memburukkan dan menjatuhkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Ini serangan kedua selepas Pengarah Pilihan Raya PAS Dr Mohd Hatta Ramli menjadi sasaran pendedahan perbincangan dalam aplikasi Whatsapp yang mendedahkan kononnya beliau dalang dalam usaha menjatuhkan Hadi, tetapi ahli Parlimen Kuala Krai itu menafikannya dan mendesak siasatan dibuat.

Laman Facebook Tuc Tok Usin Ceroi kini menjadi akaun popular kumpulan pro ulama selepas laman El-Haraki.

Audio berdurasi 2.10 minit itu memuatkan suara yang dikatakan milik Mohamad atau dikenali sebagai Mat Sabu, memberi taklimat kepada rakannya untuk membuat serangan balas terhadap serangan ke atasnya.

Dalam transkrip audio rakaman suara itu, beliau dikatakan berkata bertemu dengan pimpinan PAS peringkat kawasan bagi membuat penjelasan.

"Secara umumnya presiden dianggap ulama hebat dan maksum perlu di’deny’ (nafikan)," kata suara rakaman yang mirip suara Mat Sabu itu.

Suara itu seterusnya meminta penjelasan dibuat ke peringkat bawah, ”Bukan dalam bentuk ceramah, bukan dalam bentuk blog, dalam bentuk menemui yang dipanggil pimpinan yang kemungkinan menjadi perwakilan."

Transkrip rakaman itu turut menyatakan, ”Mereka tidak boleh menerima bila saya kata itu adalah pendapat peribadi. Saya kata ialah, bila Syura keluar dari pandangan mesyuarat, itu pandangan peribadi. Keputusan mesyuarat itu adalah keputusan jemaah."

Menurut laman Facebook itu, audio yang mereka sebarkan adalah bahagian pertama daripada lebih banyak pendedahan yang mereka lakukan.

Sebelum ini, laman Facebook tersebut membuat pengumuman beberapa kali untuk mendedahkan apa yang dikatakan sebagai bukti selepas demonstrasi mendakwa Dr Hatta dibuat di hadapan Pejabat Agung PAS.

Dalam demonstrasi pimpinan Ketua Pemuda PAS Kuantan Fadhil Ahmad yang turut disertai bapa saudaranya yang juga ketua dewan ulama PAS Pahang, Mokhtar Senik, Dr Hatta didakwa menjadi dalang mahu menjatuhkan Hadi.

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali berjanji akan menyiasat demonstrasi dan juga kandungan memorandum itu. -TMI

ULASAN GB

Kan GB dah kata sebelum ini, golongan pro-ulama atau ringkas UG ini adalah terdiri dari anak-dididik iblis. Sudah diberikan liputan meluas oleh media pro-UMNO termasuk siaran TV3, sama dengan keistimewaan yang diperolehi oleh papagomo original satu ketika dulu.

Sekadar berani melakukan fitnah dan melempar tuduhan tetapi tidak pernah berani untuk bertanggungjawab ke atas semua fitnah dan tuduhannya. Buktinya papagomo versi UG ini yang bernama Tok Usin Ceroi tidak hadir walaupun telah berjanji untuk menyertai debat bersama YB Khalid Samad. Bukankah sama saja perangainya itu macam papagomo?


Semlm lagi aku dh buat status bahawa tok usin ceroi pondan takkan dtg bdebat dgn yb khalid samad. Tapi dtg pula jebon dia bgtahu tok usin kompom dtg punya sbb mustahil tok usin ceroi yg hebat bcakap soal jihad dan syahid serta penyokong ulamak itu sedayus itu takut utk berdebat.

Aku pun bersangka baik. Aku kata aku percayalah tok usin pondan akan dtg kerana yb khalid samad pun dh bjanji yg berdebat hanya dia dan tok usin pondan saja. Yb khalid samad kata dia setuju kalau tok usin pondan ni nak duduk blakang tabir jika malu nak tunjuk muka. Penganjur pun dah sediakan bilik khas utk tok usin pondan beserta tudung dan telekung jika perlu utk tutup dirinya.

Akhirnya Allah nk tunjuk pd kita semua. Kebenaran mengatasi kebathilan. Keegoaan tok usin pondan lenyap sekelip mata. Barulah kita tahu betapa dayus dan baculnya tok usin ceroi. Ramai geng2 dia telah melahirkan rasa kesal kerana mereka tak sangka begitu bacul dan penipunya tok usin pondan. Ini memalukan jemaah yg menyokong ulamak (maksudnya UG) yg selama ini kutip dalil dan hujah dr tok usin pondan. Rupa2nya tok usin pondan ni mmg takde teloq.

Demi menutup malu, tok usin pondan beri alasan keselamatan. Sebelum ini alasannya dia tak boleh bcakap sbb gagap. Kahlahkah... Nak jihad dan syahid konon....kahkahkahh

Dan kini tiba-tiba dia sebarkan audoa Mat Sabu... entah ya entahkan tidak suara Mat Sabu. Sebiji stail papagomo dan cyber trooper UMNO.

Katakanlah betul itu suara Mat sabu, namun ia lansung tidak ada kena -mengena dengan usaha nak gulingkan Hj hadi sebagai Presiden.

"Secara umumnya presiden dianggap ulama hebat dan maksum perlu di’deny’ (nafikan)," kata suara rakaman yang mirip suara Mat Sabu itu.

Suara itu seterusnya meminta penjelasan dibuat ke peringkat bawah, ”Bukan dalam bentuk ceramah, bukan dalam bentuk blog, dalam bentuk menemui yang dipanggil pimpinan yang kemungkinan menjadi perwakilan."

Dimana salahnya? Yang dikatakan ialah "perlu dinafikan bahawa Hj hadi itu dianggap ulama hebat dan maksum. Jadi tak betulkah itu? Apakah mereka yang pro-ulama menganggap Hj Hadi sebagai maksum?

Komen seorang sahabat:

Kalaupun betul rakaman Haji Mat Sabu tu tak nampak yang Haji Mat Sabu hendak menjatuhkan Presiden PAS.

Kualiti rakaman tu sama mcm rakaman kononnya Mat Sabu dulu ada affair dgn pompuan ( dan juga mengkaitkan Mat Sabu dengan isu Syiah yang pernah disebarkan oleh cyber-trooper UMNO satu ketika dulu)

Sungguh sudah terdesak golongan pro-ulamak ini sehingga modus operandi tajaan iblis pun digunakan semata-mata kerana TAKSUB!

Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan. Golongan pro-ulama dengan kaedahnya itu akan terus ditimpa kehinaan di sebalik kekalahan. Men"jebon"kan orang lain, tuduhan itu akan kembali kepada diri mereka sendiri. Itu SUNNATULLAH. 

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena