Monday 16 February 2015

"Saya tak mahu kata BN takut, tapi saya tak pasti apa motifnya tak mau bertanding" kata Dr Hatta

Selasa, 17 Februari 2015

Cubaan BN tabur budi di Chempaka, raih simpati di Permatang Pauh dah gagal ke nih?


Kata Pengarah Pilihan Raya PAS Dr Hatta Ramli "Saya tak mahu kata mereka (pemimpin BN) takut, tapi saya tak pasti apa motifnya (tak mahu tanding),”..

Motifnya UMNO disarankan beberapa pemimpin UMNO supaya tidak bertanding di DUN Chempaka, orang kata ialah cubaan menabur budi..

Tabur budi di DUN Chempaka, raih simpati di Permatang Pauh..

Kononnya dengan tidak bertanding di DUN Chempaka, UMNO membuktikan kepada penyokong PAS mereka amat menghormati dan menyayangi TG Nik Aziz..

Sedangkan semasa hayat TG Nik Aziz, apa sumpah seranah dan fitnah yang tak dilontarkan kepada Allahyarham, baik oleh pemimpin mahupun macai?

Jadi tindakan tidak bertanding di DUN tersebut kemudiannya akan dimanipulasi oleh perayu-perayu undi BN di Permatang Pauh..

Ianya akan digunakan sebaik mungkin bagi meraih simpati dari ahli-ahli atau penyokong-penyokong PAS yang menjadi antara 72,900 pengundi di Permatang Pauh.

Sikit sebanyak pasti akan ada yang terpengaruh dengan taktik mereka itu..

BN dipercayai yakin strategi ini akan membantu mereka kerana pada PRU13 yang lalu dengan meletakkan bekas ahli PAS yang pernah menerajui Jentera Pilihanraya PAS Negeri selama dua penggal, mereka berjaya mengurangkan majoriti di Permatang Pauh.

Sebabnya ada saluran pengundi yang selama ini memberikan kemenangan kepada PR, tiba-tiba dimenangi oleh BN..

"Score sheet menjadi bukti... "


Laporan berkaitan..

Pengarah Pilihan Raya PAS Dr Hatta Ramli menyindir pemimpin parti lawan yang mahu BN tidak bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) dikosongkan Datuk Nik Aziz Nik Mat atas alasan menghormati allahyarham. 
Katanya, jika benar pertimbangan itu, sudah tentu BN tidak cuba merebut DUN Chempaka dalam pilihan raya umum sebelum ini. 
“Kalau hormati Tok Guru (Nik Aziz), pilihan raya umum yang lepas mereka tak patut bertanding. 
"Saya tak mahu kata mereka (pemimpin BN) takut, tapi saya tak pasti apa motifnya (tak mahu tanding),” katanya sambil mengingatkan Nik Aziz bertanding di kawasan itu sejak 1967 lagi. 
Bercakap dalam sidang media hari ini beliau juga menyampai mesej 'khas' kepada BN:
"Kita jumpa di DUN Chempaka dan Permatang Pauh”. 
Hatta berkata BN perlu memberi alasan konsisten dengan sebelum ini. 
"Kalau mereka rasa tak perlu tanding di Chempaka, saya raya mereka harus memikirkan (berbuat begitu) untuk Permatang Pauh. Buat keputusan yang konsisten," katanya. 
Pulihkan negeri 
Pengerusi Umno Kelantan Datuk Seri Mustapha Mohamad dan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin sebelum ini mencadangkan supaya BN tidak menyertai pilihan raya DUN Chempaka. 
Ia antaranya bagi menjaga hubungan kerajaan persekutuan dan kerajaan negeri demi memulihkan negeri itu akibat banjir besar Disember lalu. 
Pada pilihan raya umum lalu, Nik Aziz menang di kerusi Chempaka dengan majoriti 6,500 undi. Mursyidul am PAS itu mendapat 12,310 undi, manakala calon BN Wan Razman Wan Abd Razak memperolehi 5,810 undi. 
Mengulas lanjut, Dr Hatta yang juga ahli jawatankuasa PAS berkata Pakatan Rakyat akan memutuskan calon yang terbaik bagi kedua-dua kerusi bagi kawasan yang terlibat dan enggan membuat spekulasi Nurul Nuha Anwar akan mempertahankan kubu kuat di Permatang Pauh. 
"Saya tidak mahu membuat spekulasi siapa calonnya (di Permatang Pauh)," kata Dr Hatta yang juga MP Kuala Krai. 
"Bila sampai pilihan raya nanti, kita akan bantu. Kita akan pastikan pengundi memberi sokongan penuh kepada calon PKR bagi memastkn kerusi itu kekal milik Pakatan Rakyat," katanya laporMalaysiakini

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena