Monday 23 February 2015

Panas! Sirul membuat 'missed call' aje dari Autralia...Panas!, cuaca semakin panas!

Isnin, 22 Februari 2015

PANAS: MAHFUZ TUNJUK BUKTI SIRUL HUBUNGI BELIAU HARI I



Selepas hampir 2 jam, Sirul hubungi kembali Mahfuz


Ketua Penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar menunjukkan teks pesanan ringkasnya dengan Sirul Azhar Umar kepada media pada sidang media pagi tadi di ibu pejabat PAS, Kuala Lumpur. 

Selepas hampir 2 jam, pembunuh Altantuya Shaariibuu, Sirul Azhar Umar berjaya dihubungi Datuk Mahfuz Omar kira-kira jam 1.10 petang tadi.

Ketua Penerangan PAS itu berkata, Sirul membuat 'missed call' padanya dan apabila Mahfuz cuba menelefonnya, bekas anggota Unit Tindakan Khas itu memberitahu sudah bersiap sedia menunggu panggilan ahli Parlimen Pokok Sena itu sejak pagi tadi untuk telesidang yang dijanjikan pada 11.30 pagi tadi.

Dalam perbualan telefon itu, Sirul mengucapkan terima kasih kepada rakyat Malaysia di atas sokongan yang diberikan kepadanya dan turut berterima kasih pada kerajaan Australia kerana melindungi dirinya.

"Sirul juga ada mengatakan beliau akan mematuhi peraturan di pusat tahanannya di Australia.
Namun, beliau tidak akan bercakap lebih daripada apa yang diberitahu kepada Malaysiakini," kata Mahfuz kepada The Malaysian Insider.

Mahfuz berkata, Sirul hanya akan memberitahu perkara selebihnya pada waktu yang sesuai.

Minggu lepas, Sirul memberitahu Malaysiakini beliau bersama Ketua Inspektor Azilah Hadri hanya menerima arahan dan pembunuh sebenar masih bebas.

"Walaupun kebanyakan pihak media yang sudah pulang dan hanya tinggal beberapa saja, tetapi bagi saya inilah masanya untuk menelefon Sirul kerana pagi tadi kebanyakan daripada kami tidak berjaya menghubunginya disebabkan gangguan talian.

"Saya kata padanya, saya sudah cuba menghubungi beliau dengan tiga nombor yang berlainan namun tidak berjaya kerana gangguan talian," katanya.

Bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK) itu dijadualkan mengadakan telesidang secara langsung bersama media Malaysia anjuran PAS pada jam 11.30 pagi ini tidak berjaya dihubungi apabila ketua Penerangan PAS itu cuba menghubunginya untuk beberapa kali gagal.

Pada masa sama, pihak media yang menunggu sejak jam 11 pagi mempersoalkan bagaimana mereka dapat mengenal pasti individu yang dihubungi Mahfuz itu adalah benar-benar Sirul yang disabitkan bersalah dalam kes pembunuhan Altantuya.

Mahfuz bagaimanapun menunjukkan perbualan akhir beliau bersama Sirul menerusi sistem pesanan ringkas (SMS) di pusat tahanan Imigresen di Australia sebagai bukti.

Sirul dan Azilah disabitkan bersalah dalam kes pembunuhan Altantuya dan dijatuhkan hukuman mati oleh Mahkamah Persekutuan pada 13 Januari lalu.

Bagaimanapun Sirul tidak hadir semasa mahkamah menjatuhkan hukuman dan berada di Australia.


Kedahkini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena