Saturday 21 February 2015

Hello Inchek Ibrahim...AMNO tak mahu bertanding sebab tak mahu lawan kawan?

Ahad, 22 Februari 2015

Hello Ibrahim Ali, UMNO tak mahu bertanding sebab tak mahu lawan kawan?

Lawak apabila baca tulisan Irahim Ali yang menyergah umno kerana tak mahu bertanding di kawasan yang dikosongkan dengan pemergian TGNA ke rahmatullah. Dari sudut politik, umno adalah parti pentadbir negara. PAS adalah parti pemerintah Kelantan.

Oleh keraan PAS sudah pun menunjukkan sikap yang sama macam umno maka tak perlulah umno bertanding kerana ia akan kelihatan seperti mencabar rakan sendiri. 

Kecualilah di Selangor dalam PRU kelak. Tatkala itu umno akan bertanding menentang PAS kerana wayang perlu diteruskan. PAS akan kalah dan umno akan menang. Satu strategi simple pakatan tak langsung PAS-UMNO.

PAS akan mendapat pembahagian kerusi banyak dalam PRU dan akan menentang umno secara solo. Semasa itu PAS akan kalah kerana tidak lagi mendapat sokongan bukan melayu terutama kaum cina akibat perbuatan pemimpin PAS dalam kemelut MB Selangor.

Adakah PAS akan melepaskan kerusi untuk ditandingi PKR? 

Pastinya tidak. PAS perlu mendapatkan kerusi untuk ditandingi. Jika tak bertanding maka misi untuk membolehkan umno merampas Selangor akan musnah.

NAMPAK TAK MEREKA PUNYA GAME?

PRU AKAN DATANG DI SELANGOR, PAS HANYA AKAN MENANG DI MERU KLANG. SELEBIHNYA AKAN BUNGKUS MENYEMBAM?.

MAKAN PENGAT LA!!

Jika Umno masih lagi sebuah parti politik, maka Umno mesti bertanding di pilihan raya kecil (PRK) DUN Cempaka, kecualilah Umno Kelantan sudah jadi NGO.

Sebagai parti politik, berilah seribu alasan sekali pun,prinsipnya mesti bertanding.

Alasan memberi tumpuan kepada banjir adalah kelakar sebab kerana banjir besar baru-baru inilah lagi kuat alasan Umno kena bertanding.

Kena pada masanya untuk menyedarkan pengundi, bila datang banjir besar atau mushibah, siapa dan parti mana yang mampu membela dan berkhidmat pada rakyat.

Bukankah berkhidmat itu perkara utama dalam perjuangan politik. Maka PRK di DUN Cempaka, Umno boleh bukti siapa mampu berkhidmat pada rakyat.

Jangan bersifat hipokrit. Baik cakap terus terang, Umno Kelantan tidak bertanding kerana takut kalah.

Budak pun boleh faham. Program bantuan banjir boleh diteruskan di tempat banjir terlibat dan PRK terus bertanding, baru dikata parti Umno hebat sepanjang zaman.

Pengaruh peribadi Nik Aziz

Kalah menang perkara biasa. Arwah TGNA (Tuan Guru Nik Aziz) menang DUN Cempaka bukan kerana PAS kuat semata-mata.

Ia kerana pengaruh peribadi arwah TGNA. Sekarang TGNA sudah tiada. Maka Umno mesti uji PRK DUN Cempaka.

Masalah banjir Umno selesaikan. PAS pun beria mahu kerjasama dengan Umno atas nama banjir, sebab PAS tak mampu maka serah pada Umno dan kerajaan pusat.

Kerjasama untuk perpaduan Melayu atau ummah dengan Umno, dengan angkuh PAS tolak.

Jika nak jumpa dan sekadar bincang pun, muka orang Umno akan diludah.

Maka banjir Umno urus dan kerusi dalam dewan beri pada PAS secara percuma. Baiknya Tok Pa (Datuk Seri Mustapha Mohamed).

Apa kata Tok Pa dan Umno Kelantan dibubar dan semua masuk PAS atau jadi NGO kerana perlu tumpu pada banjir sebab Kelantan ada banjir setiap tahun.

Umno jadi badan politik kebajikan dan PAS benar-benar parti politik. Ini pandangan ikhlas saya.


DATUK IBRAHIM ALI
Presiden kumpulan pendesak Melayu PERKASA.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena