Saturday 21 February 2015

Ni Amno tak buat jelajah seluruh Australia ke...Ini semua salah pembangkang?

Sabtu, 21 Februari 2015

" Ini Semua Salah Anwar. Ini Semua Salah Pembangkang. Kata Para Macai BN Tegar "



TIKAQ BULOH     10:00 AM     0

Ini bukan Harakah Daily punya cerita, ini bukan Suara Keadilan punya cerita, dan ini bukan Roket Kini punya cerita. Ini cerita yang bersumberkan dari media Australia. 

Jadi kalau rasa tak puas hati Najib and the geng bolehlah pergi saman media Australia. Kena ingat Sirul ada di sana, boleh jadi media ini mendapat sumber berita daripada beliau.




Suara Rakyat
Politician · 259,262 Likes
 · 14 hrs · Edited · 
►►►
Nampaknya Malaysia SUDAH TERKENAL SATU DUNIA dengan terpalitnya berita bekas polis elit Sirul Azhar akan mempertimbangkan mahu dedah kes bunuh Altantuya.
TETAPI dgn pantas PM Najib mengatakan ia "MENGARUT" ekoran Sirul mahu dedahkan Sirul Azhar yang bertindak "HANYA MENGIKUT ARAHAN".
Like✔Share✔Comment✔ at ☛| Suara Rakyat |☚ for more video, funny, info, photo, politic etc

Ni umno tak buat jelajah seluruh australia ke...



MP gesa polis siasat dakwaan baru Sirul

MP DAP Segambut Lim Lip Eng membuat laporan polis berhubung dakwaan bekas anggota pasukan unit tindakan khas Sirul Azhar Umar mengenai motif dan pihak yang memberikan arahan kepada beliau dan rakan sejawatnya Azilah Hadri.

Mereka berdua disabitkan kesalahan membunuh wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu dan berdepan hukuman mati.

Lim membuat laporan polis itu di Balai Polis Dang Wangi pagi ini selepas membaca satu artikel yang memetik Sirul di The Sydney Morning Herald semalam.


Artikel itu bertajuk "Convicted Malaysian cop Sirul Azhar Umar breaks silence about death of model Altantuya Shaariibuu".

"Saya membuat laporan ini agar satu siasatan dimulakan ke atas kenyataan Sirul tersebut yang serius khususnya berkenaan siapa yang mempunyai motif tersebut dan mengarahkan pembunuhan Altantuya Shaariibu," laporan polis itu dipetik.

Lim yang juga seorang peguam turut melampirkan satu salinan tulisan itu sebagai rujukan kepada pihak polis.

Laporan media Australia itu memetik Sirul sebagai berkata beliau bertindak membunuh wanita itu kerana "beliau hanya mengikut arahan dan orang penting dengan motifnya masih lagi bebas".

Dalam laporan eksklusif Malaysiakini semalam, Sirul - yang kini ditahan oleh imigresen Australia – mempersoal akibat yang ditanggungnya hanya kerana mengikut arahan.

Ketika dihubungi Malaysiakini pagi ini, Lim berkata pendedahan terbaru itu membolehkan Ketua Polis Negara (IGP) Tan Sri Khalid Abu Bakar membuat siasatan baru berhubung perkara itu.

"Saya rasa IGP kena buat siasatan (baru). Sebagai IGP, beliau tidak boleh kata mungkin ada orang memperalatkan dia (Sirul). Ini satu kenyataan yang tidak bertanggungjawab.

"Sebagai IGP, siasatan belum mula, kenapa nak buat keputusan. Tutup mulut dan buat siasatan," katanya.

Diminta mengulas mengenai reaksi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang menyifatkan pendedahan Sirul itu sebagai "mengarut", Lim hanya hanya menjawab dengan memberi pepatah Melayu "siapa makan cili, dia terasa pedas."

"Sirul tak sebut (siapa). (Jadi) kerajaan mesti buat siasatan. Hantar pasukan penyiasat dan ambil kenyataan daripada Sirul," katanya. 
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena