Monday 17 December 2018

[Video Aplikasi e-hailing untuk pemandu teksi dilancar] Carta Pendakwaan KES BERPROFIL TINGGI! Adnan nasihat Zahid jangan gelabah & Najib: Saya tertekan, terpaksa pinjam nak tampung belanja.

Selasa, 18 Disember 2018

Adnan Yaakob nasihat Zahid jangan gelabah

Bekas Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakob menasihatkan Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi "jangan menggelabah" dan patut lebih berhati-hati mengeluarkan kenyataan supaya tidak mencipta lebih ramai musuh.
"Selaku orang tua, saya nasihatkan presiden jangan menggelabah dalam keadaan Umno tidak stabil.
"Jangan menambah musuh," katanya, lapor media tempatan.
BH Online memetik Adnan berkata sebahagian besar Ahli Dewan Undangan Negeri Pahang bersedia mengikut jejak langkahnya menjadi Adun bebas jika beliau berbuat demikian.
Sebaliknya, Adnan yang juga Adun Pelangai dan Ketua Umno Bahagian Bentong menjelaskan beliau cuma mengenangkan menteri besar sekarang, Wan Rosdy Wan Ismail yang dianggap sebagai saudara kandungnya.
mk.

Najib: Saya tertekan, terpaksa pinjam nak tampung belanja

Bekas perdana menteri Najib Razak berkata hari ini beliau terpaksa meminjam wang bagi menampung perbelanjaan dan duit ikat jamin.
Najib membuat pendedahan itu selepas ditanya dalam suatu wawancara jika beliau merasa tertekan selepas dikenakan 39 pertuduhan jenayah dengan wang ikat jamin sekitar RM6 juta.
"Memang. Itu memang sesuatu saya tak dapat bayangkan, memang tertekan dan terpaksa pinjam dari pihak tertentu untuk tampung perbelanjaan atau ikat jamin begitu besar
"Banyak masa naik turun mahkamah tapi apakan daya itu sudah dilakukan oleh pihak tertentu. Kita akan teruskan pembelaan saya seberapa yang mampu. Mudah-mudahan kita dapat tentukan kebenaran," katanya pada temu bual dalam talian yang disiarkan Nothing to Hide Media.
Wawancara itu dilakukan Mohd Puad Zarkashi, bekas pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) yang kini telah ditutup.
Najib dituduh menyelewengkan berbilion ringgit daripada syarikat pelaburan kerajaan 1MDB ketika menjadi perdana menteri dan menghadapi banyak tuduhan jenayah membabitkan kes itu, yang dinyatakan Jabatan Keadilan (DOJ) AS sebagai kes kleptokrasi terbesarnya.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena