Wednesday 13 March 2013

*Panas Lahad Datu: Klip Video Jeneral Haji Musa - Pengganas di Tanduo, yang mengaku sebagai askar kesultanan sulu

Rabu, 13 Mac 2013
Pengganas di Tanduo, yang mengaku sebagai askar kesultanan sulu
facebook
Title:Pengganas di Tanduo, yang mengaku sebagai askar kesultanan sulu
Shared with:Public
Mata Mata Lahad DatuMata Mata Lahad Datu
Mata Mata Lahad Datu
Jeneral Hj. Musa yg mengetuai ketenteraan sultan sulu, diprcayai terbunuh dalam serangan manakala lelaki yg menerima topi daripada hj.musa merupakan "Tali Barut" pengganas.. Video ini terperolehi dari salah seorang pengganas yg berjaya dibunuh. kedengaran dalam perbualan mereka ada menyebut "LAHAD DATU"... Dipercayai rakaman ini dibuat sebelum berlakunya peperangan.
WEDNESDAY, 13 MARCH 2013
Azmin bidas WikiLeaks, gesa jangan salahkan Anwar
PETALING JAYA - Menjawab mengenai spekulasi bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim akan ditahan tidak lama lagi ekoran dakwaan pembabitannya dalam insiden di Lahad Datu, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang turut membidas WikiLeaks menegaskan, ia perkara lumrah apabila Ketua Pembangkang itu sering dikaitkan dengan pelbagai masalah dan isu negara.

"Sudah berbelas-belas tahun semua masalah diletakkan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim.
"Maka kita minta rakyat bangkit untuk menyatakan pendirian mereka memberi amaran yang keras kepada pimpinan politik kerajaan pusat, jangan bermain politik tetapi menumpukan kepada usaha menangani isu keselamatan rakyat," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR, di sini, hari ini.

Menurut Azmin, tindakan itu hanyalah bertujuan untuk mengalihn perhatian daripada isu sebenar yang dalam kes Lahad Datu ini, jelas gagal ditangani oleh kerajaan.

"Untuk menutup kelemahan diri, pihak berkenaan cuba menyalahkan pimpinan Pakatan.
"Walau bagaimanapun, ini bukan perkara baru," kata Azmin.

Azmin berkata, beliau turut berhadapan tindakan sama apabila dipanggil petang ini untuk memberi keterangan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) yang kononnya dikaitkan dalam isu Sabah.

Azmin turut menyangkal keras laporan WikiLeaks kononnya Anwar punya hubungan dengan Nur Misuari.
"Semua pimpinan bertemu dengan Nur Misuari, jangan mereka cuba menafikan. Tetapi cubaan hendak mengaitkan dengan insiden yang berlaku itu sebagai sesuatu yang melampau," tegas Azmin.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan, laman web WikiLeaks pada 2007 pernah mendedahkan Misuari yang merupakan pemimpin Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF), ketika menjadi tahanan di rumahnya pernah mempunyai hasrat untuk
menakluk Sabah dari Malaysia.

Kabel itu turut mendedahkan pemimpin Kanan Angkatan Tentera Filipina (AFP), Mejar Jeneral Ben Dolorfino sebagai berkata, Malaysia bimbang terhadap niat Misuari yang masih mempunyai beratus pengikut di negeri itu.

Malah katanya, Malaysia juga bimbang tentang hubungan Anwar yang disifatkan sebagai 'rakan lama' Nur Misuari.
-sinarharian.com
Wednesday, March 13, 2013
Tragedi Lahad Datu: Kemungkinan Anwar Ibrahim ditangkap
Tragedi Lahad Datu: Kemungkinan Anwar Ibrahim ditangkap


Berdasarkan helah dan propaganda media pro BN serta tindak-tanduk beberapa pemimpin kanan Umno BN terkini, terdapat usaha terancang yang diketuai oleh Najib Razak untuk menangkap Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang cuba dikaitkan dengan kes pencerobohan askar Kesultanan Sulu di Lahad Datu

Malahan telah terbukti ada usaha untuk bunuh Datuk Seri Anwar Ibrahim, malangnya pihak polis langsung tidak mengambil apa-apa tindakan terhadap niat jahat penyokong Umno tersebut. 

It is highly probable that Opposition Leader Anwar Ibrahim may be arrested soon for supposedly being involved in the Lahad Datu intrusion, said PKR deputy president Azmin Ali.
Kerajaan Rakyat
Anwar mungkin ditangkap – Rafizi Ramli
March 13, 2013 admin
Anwar
Rafizi Ramli, pengarah strategi PKR berkata Anwar mungkin ditangkap tak lama lagi. Ini kerana kerajaan Najib dan UMno menuduh Anwar sebagai dalang pencerobohan Lahad Datu.
Beliau berkata, sumber maklumat peringkat tertinggi yang beliau perolehi serta rentetan peristiwa yang ‘dirancang’ seolah-olah menambah kebencian terhadap Anwar dan penangkapan tersebut boleh berlaku. Penahanan Anwar boleh menyekat kemaraan Anwar dan PR untuk ke Putrajaya.
“Saya rasa adalah wajar bagi saya untuk sekurang-kurangnya tidak memandang remeh apa-apa kemungkinan kerana kebarangkalian adalah sangat tinggi. Jika anda bercakap dengan sesiapa sahaja, memang sudah jelas terdapat kemungkinan bahawa Pakatan Rakyat akan menang.”
“Pada mulanya saya fikir kita telah menolaknya. Tetapi setelah memerhatikan bagaimana peristiwa telah dirancang sejak 2 minggu yang lalu, mesej keseluruhan seolah-olah cuba mengaitkan Anwar Ibrahim sebagai dalang di sebalik kejadian. Saya tidak fikir ia adalah sesuatu yang keterlaluan jika kita mengambil langkah berjaga-jaga kerana negara ini pernah menyaksikan perkara yang lebih teruk daripada itu. Jika mereka telah melibatkan Anwar Ibrahim dalam dua kes tuduhan liwat yang dibuat-buat, saya tidak fikir ia adalah sukar bagi mereka untuk menjadikan Anwar Ibrahim sebagai modal politik yang bakal menguntungkan mereka dalam pilihanraya yang akan dating. Kita sudah begitu hamper pada pilihanraya, jadi kita sedang memantau dan melakukan yang terbaik untuk mengumpul seberapa banyak maklumat. Tetapi saya fikir orang ramai juga perlu berwaspada jika terdapat sebarang cubaan untuk mengaitkan Anwar Ibrahim dengan apa yang berlaku di Sabah, bagi saya, ia perlu ditolak dengan serta-merta kerana ia tidak lebih daripada helah politik Umno.” kata Rafizi Ramli kepada Malaysia Chronicle.
Kita berharap kenyataan Rafizi tersebut tak menjadi kenyataan. Kemaraan PR dan Anwar serta rakyat untuk ke Putrajaya menjadi kenyataan dengan cara terbaik. - Lagi
Read more: http://www.ekeleh.com/anwar-mungkin-ditangkap-rafizi-ramli/#ixzz2NMWqYvH3
 rafizi whistleblower bafia
PKR Strategy Director Rafizi Ramli 
Lately, pro-Umno dailies have played up a report by Filipino media, the Philippines Daily Inquirer, which claimed that a politician linked to Anwar had invited the Sulu intruders to Sabah.

Despite denials by Anwar and Sulu leader, Sultan Jamalul Kiram III, many have lodged police reports against the former deputy prime minister.

PKR strategy director Rafizi Ramli as saying that there were speculations that Anwar would be arrested soon over the alleged “invitation”.

Azmin said that the government was already targeting several other opposition leaders to blame, including himself.
Tragedi Lahad Datu: Kemungkinan Anwar Ibrahim ditangkap


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena