Tuesday 12 March 2013

PM Umum Pendidikan Percuma Di Universiti....

Selasa, 11 Mac 2013


Isu Mansuh PTPTN : Apa Jawapan & Pandangan Datuk Seri Anwar Ibrahim 

Perdana Menteri Umum Pendidikan Percuma Kepada Pelajar Malaysia
Perdana Menteri malaysia Najib Razak dan Barisan Kabinetnya mengatakan bahawa jika pendidikan percuma di berikan pada rakyat malaysia, negara akan bangkrup.
Perdana Menteri Jepun Shinzo Abe hari ini telah mengetuai kabinet Jepun bagi meluluskan biasiswa percuma kepada setiap pelajar dari Malaysia untuk belajar di Jepun.

Bercakap kepada ajensi berita fakap EP di tokyo hari ini, Shinzo Abe berkata, pendidikan atau biasiswa percuma ini di berikan kepada rakyat malaysia kerana negara Jepun adalah negara yang berkebajikan. jepun kelihatan sangat mengasihani rakyat Malaysia yang tertindas dan yang kena tindas.

Tinjauan Dr @Tiewnama di Tokyo hari ini mendapati pelajar pelajar malaysia yang belajar di sana kelihatan sangat gembira, dan mereka juga telah berikrar untuk berbakti kepada kerajaan jepun atas inisiatif membalas jasa jasa baik kerajaan Jepun.

Ketika di tanya kepada salah seorang pelajar Malaysia yang belajar di Jepun mengenai biasiswa percuma dari kerajaan jepun ini, mereka berkata,

"Sedangkan kerajaan jepun pun sanggup memberikan pendidikan percuma kepada kami, tetapi kerajaan malaysia di bawah Barisan Nasional mengatakan negara akan bangkrap dan rakyat akan malas jika semuanya di berikan percuma,"

"Maka kami akan pulang ke Malaysia jika PRU 13 di adakan supaya pendidikan percuma dapat di adakan di tanah air kami"
Sumber: erapasca.com
Mansuh PTPTN : Kerajaan Akan Tanggung Kos RM43 Billion & Malaysia Bakal Muflis?
Hari ini, kebanyakan “mata dan telinga” kalangan pemimpin negara tertumpu untuk membantu anak muda dengan cara menyelesaikan isu PTPTN ini secepat mungkin. Ada satu kumpulan tidak setuju mahu mansuh PTPTN, satu lagi kumpulan sudah bersedia dengan tawaran mansuh PTPTN. Anda dipihak yang mana satu? 

Pertama sekali, kuota bumi sentiasa akan terpelihara dalam perlembagaan Malaysia selagi ada Melayu yang layak masuk. Yang Dipertuan Agong (YDP) berhak menggunakan kuasa untuk membuka ruang kepada orang Melayu untuk mendapatkannya. Kuota Melayu akan sentiasa terjamin melainkan ada “tangan-tangan halus” yang cuba mengubah perlembagaan. Itu soal perlembagaan.

Sekarang ini berlaku lambakan graduan pengajian tinggi yang masih tercari-cari pekerjaan. Salah satu punca masalah yang kami perhatikan sekarang ini apabila melihat kepada situasi di mana, isu pendidikan telah dikomersialkan dan menjadi satu “medan dan pentas” untuk golongan kapitalis ini mencari keuntungan yang berlebihan tanpa memikirkan beberapa aspek secara teliti sebelum menawarkan jurusan dalam pengambilan pelajar baru.by STAFF BERITA SEMASA
Mahasiswa Bangangla!

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena