Thursday, 28 November 2013

Gaji nak tinggi, barang nak murah! Gaji KM Sarawak jauh lebih tinggi .... korang tak bising pun!

Jumaat, 29 November 2013
Gaji nak tinggi

Bersyukurlah negara aman, masih boleh makan sardin.
Sardin mahal, tak payah beli sardin!
Nak murah tangkap sardin sendiri.
Harga sardin naik untuk kesihatan rakyat.
Dah tau sardin mahal, lain kali tak payah makan sardin, makan ikan kering je.
Harga memang mahal la sekarang, nak murah zaman 80an dulu dapat la.
Gaji nak tinggi, barang nak murah, tak reti bersyukur!
Nak jadi negara maju memang barang harga mahal.
BR1M dapat tapi asyik komplen je!
Lebih rendah berbanding negara jiran.

Photo: Bersyukurlah negara aman, masih boleh makan sardin.
Sardin mahal, tak payah beli sardin!
Nak murah tangkap sardin sendiri.
Harga sardin naik untuk kesihatan rakyat.
Dah tau sardin mahal, lain kali tak payah makan sardin, makan ikan kering je.
Harga memang mahal la sekarang, nak murah zaman 80an dulu dapat la.
Gaji nak tinggi, barang nak murah, tak reti bersyukur!
Nak jadi negara maju memang barang harga mahal.
BR1M dapat tapi asyik komplen je!
Lebih rendah berbanding negara jiran.
Photo: Gaji Menteri Besar, Speaker, EXCO, Timbalan Speaker dan ADUN Selangor dinaikkan. Admin rasa ramai akan bantah sbb banyak naik. Ramai akan komen 'gaji kita tak naik2', 'better salur pada anak yatim' dsb. TAPI kalau korang bandingkan PRESTASI MB Selangor dengan Ketua Menteri Sarawak, kenaikkan gaji ni BAGUS. Menteri Besar Selangor sekarang ni menunjukkan PRESTASI memberangsangkan. Rezab Selangor hampir mencecah RM3billion! Ada simpanan lagi tu! KM Sarawak? Menteri2 Sarawak pernah dinaikkan gaji awal tahun ni(ke tahun lepas?), tapi tak berbaloi beb. Ah, ini pendapat admin je. Korang hujah la sendiri

Gaji Ketua Menteri Sarawak jauh lebih tinggi .... korang tak bising pun!


FRIDAY, NOVEMBER 29, 2013

Sengaja memperbesar isu kenaikan gaji ahli Dewan Undangan Negeri Selangor yang dipersetujui 100% oleh semua anggota dewan adalah satu tindakan khianat yang cuba mencampuri urusan kerajaan negeri.

 Walaupun terperanjat dengan berita itu, Anwar Ibrahim lebih berhemah dalam mengulas isu kenaikan gaji tersebut dengan meminta Khalid menerangkan kepada umum akan keperluan tindakannya itu.

 Mesyuarat exco pada November 22 bersetuju menaikkan kadar gaji itu berdasarkan formula 75% daripada elaun dan gaji yang diterima Adun dan anggota pentadbiran Sarawak.

 Tidak timbul isu kerajaan negeri Selangor tamak atau mementingkan diri sendiri kerana kenaikan tersebut bakal melibatkan semua anggota termasuk adun pembangkang.


Berbanding apa yang dilakukan di Sarawak mulai 1 Januari 2012, kenaikan gaji ADUN Selangor masih boleh diterima akal dan logik berdasarkan kedudukan kewangan negeri.

 Kenaikan gaji tersebut dibuat berdasarkan keperluan semasa semua ADUN dalam menjalankan tanggungjawab kepada seluruh rakyat negeri Selangor di kawasan masing-masing tanpa mengira masa dalam era kenaikan harga barangan dan perkhidmatan begitu melampau.

 Semasa kenaikan gaji kabinet Sarawak pada 1 januari 2012, tidak ada keperluan yang begini mendadak akibat kenaikan harga yang berpunca daripada dasar kerajaan pusat.

Lihat jadual perbezaan gaji di atas

 Walaupun kenaikan gaji ADUN Selangor dibuat dua tahun lebih lewat namun kenaikannya masih jauh lebih rendah daripada apa yang dinikmati kabinet Sarawak. Sudah dua tahun kenaikan gaji itu dilaksanakan tetapi tidak seorang pun yang mempertikai kenaikan tersebut... mengapa?

 Adakah kerana Taib bukan orang PR? Apa jasa kerajaan Taib Mahmud kepada rakyat negeri Sarawak?

 Bagi admin tidak ada isu yang layak untuk menyalahkan Khalid. Segala kritikan yang dibuat di media hanya untuk memeriahkan suasana politik Malaysia yang kini sunyi sepi.

 Bagi admin, selembik-lembik Khalid, beliau bertegas mempertahankan keputusan Dewan Undangan Negeri.

 Kerajaan negeri Selangor hari ini menegaskan pendirian mereka untuk tidak menangguhkan kenaikan gaji yang dijadualkan bermula 1 Januari tahun depan kerana telah mendapat persetujuan 100% Ahli Dewan Undangan Negeri.

 "Saya tak akan pertimbangkan. Ia telah diputuskan Dewan," katanya kepada pemberita selepas sidang DUN di Shah Alam, hari ini.

 So, belajarlah menghormati keputusan dewan. Kata hebat sangat dalam soal demokrasi.... wakaka

 GO AHEAD KHALID MAKE SELANGOR A BETTER PLACE THAN ANY OTHER STATE IN MALAYSIA  -  SUMBER 

 Komen al-Husseyn : Elok juga sekiranya peruntukan bagi DUN di naikan juga seperti cadangan di sini Tapi tidaklah  bermakna aku ikut setuju untuk mengatakan MB Selangor itu bodoh!

Perbandingan gaji PM dgn MB Selangor.

Gaji PM kocik je tapi income2 lain admin rasa tak kocik mcm ni.
 



Setuju tak dengan saranan dari Azmin

ini?


Ini respon dari Anwar Ibrahim.


Saya Benci Harga Barang Naik!


0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena