Thursday, 21 November 2013

Nampak tak permainan 'diaorang'? Cadangan yang membunuh rakyat Malaysia...Tak 'baikla' kenakan orang!

Khamis, 21 November 2013
Human error not car error!
Rodney Ford Nissan's photo.
Nampak tak permainan diorang?
Nampak tak permainan diorang? Bila orang ramai marah tentang pelupusan kereta berusia 12thn keatas, datang pula hero dari puak mereka untuk tenangkan keadaan. Nak tunjuk mereka ni prihatin terhadap rakyat.
Saya Benci Harga Barang Naik!
November 19


40tahun dah kereta ni. Adakah kereta ni membahayakan pengguna jalanraya yg lain? Tak! Kena tengok jugak siapa pemandunya. Kalau ada lamborghini usia 2 bulan tp pemandunya bengap, eksiden jugak.
Fb Saya Benci Harga Barang Naik!
November 19 


Statement amat bijak okeh! Driver kalau memang jenis entah apa-apa, kau beri dia bawak kereta fresh dari kilang pun eksiden jugak. Cakap bodoh kang marah... Hishhhhhh...
Saya Benci Harga Barang Naik!
November 19


Tak 'baikla' kenakan orang!

Sapa agaknya pemilik nama Ketua Pengarah Institut Keselamatan Jalan Raya Malaysia (Miros) Prof Dr Wong Shaw Voon neh ek? Aku harap kalau dia ada facebook, mohon la sesiapa share kat sini. Ingin sekali aku memberitahu dia bahawa jangan la dibuat cadangan yang pelik2 macam neh.

Tak baikla kenakan orang.

Bukan semua orang mampu nak beli kenderaan baru yang mahal harganya. Kalau hutang setakat setahun dua orang boleh tahan lagi. Ini hutang sampai 9 tahun. Tambah lagi 3 tahun relax2. Kena beli kenderaan baru sebab kenderaan lama dah berusia 12 tahun?

Apa kelogikkannya disitu?

Ini cadangan yang membunuh rakyat Malaysia. Tak sempat nak fikir samada kita akan mati atas jalanraya, kita mati atas sebab sakit ahti terlampau pada kerajaan sekarang neh dulu aku rasa. 

Fikirlah ek.

Dengan GST on the way.
Lepas tue ko cakap kenderaan usia 5 tahun perlu dikenakan pemeriksaan PUSPAKOM.
Lepas tue ko kata MOTOR tak boleh p lebuhraya.
Lepas tue ko kata kenderaan usia 12 tahun perlu dihapuskan.

Ko nak semua orang yang tak mampu kat Malaysia neh MAMPOS ke apa? Kalau ya, cakap terus terang neh. Senang sket kita orang nak bersedia dengan talian hayat bagi memastikan nyawa kami bertahan lebih lama.

JPJ pun tak hagak2. Nak pertimbangkan cadangan bodoh neh buat apa. Kenderaan kalau diselanggara dengan baik usah kata 12 tahun, kalau hayat dia 24 tahun pun boleh digunapakai lagi. Janji berjaga elok sudah la.

Nak buat semua perkara di atas tapi harga kenderaan MAHAL nak MAMPOS. Lepas tue hutang dengan riba, dengan cukai dengan cukai jalan dengan insurans pun semakin MAHAL nak MAMPOS. Camne nak tanggung dengan keadaan KOS SARA HIDUP yang juga semakin MAHAL NAK MAMPOS? Dah la harga rumah pun melambung2 dengan riba pinjaman yang menggunung. Ya tuhan. Dorang neh betul ke manusia? Kalau ya kenapa kejam gila babi?

Orang pening kepala nak fikir macam mana nak SURVIVE hidup kat Malaysia yang mana rakyatnya berhadapan dengan pelbagai jenis masalah, depa dok tambah beban masalah lagi. Mana nak sumbat? Dari kerja 8 jam sehari kini dah jadi 12 jam sehari. Kos sara hidup punya pasal. Masa dengan anak2 dan family pun semakin kurang. Yang mana2 perlu bajet dah cuba bajet. Yang mana2 perlu potong dah di potong. Apa lagi yang dorang neh nak? Cadangan ini betul2 cadangan yang membunuh la. Nak aje aku maki sekali. Chelakey.
http://sozcyili.blogspot.com/2013/11/jpj-pertimbangkan-cadangan-lupus.html
Photo: Sapa agaknya pemilik nama Ketua Pengarah Institut Keselamatan Jalan Raya Malaysia (Miros) Prof Dr Wong Shaw Voon neh ek? Aku harap kalau dia ada facebook, mohon la sesiapa share kat sini. Ingin sekali aku memberitahu dia bahawa jangan la dibuat cadangan yang pelik2 macam neh.

Tak baikla kenakan orang.

Bukan semua orang mampu nak beli kenderaan baru yang mahal harganya. Kalau hutang setakat setahun dua orang boleh tahan lagi. Ini hutang sampai 9 tahun. Tambah lagi 3 tahun relax2. Kena beli kenderaan baru sebab kenderaan lama dah berusia 12 tahun?

Apa kelogikkannya disitu?

Ini cadangan yang membunuh rakyat Malaysia. Tak sempat nak fikir samada kita akan mati atas jalanraya, kita mati atas sebab sakit ahti terlampau pada kerajaan sekarang neh dulu aku rasa. 

Fikirlah ek.

Dengan GST on the way.
Lepas tue ko cakap kenderaan usia 5 tahun perlu dikenakan pemeriksaan PUSPAKOM.
Lepas tue ko kata MOTOR tak boleh p lebuhraya.
Lepas tue ko kata kenderaan usia 12 tahun perlu dihapuskan.

Ko nak semua orang yang tak mampu kat Malaysia neh MAMPOS ke apa? Kalau ya, cakap terus terang neh. Senang sket kita orang nak bersedia dengan talian hayat bagi memastikan nyawa kami bertahan lebih  lama.

JPJ pun tak hagak2. Nak pertimbangkan cadangan bodoh neh buat apa. Kenderaan kalau diselanggara dengan baik usah kata 12 tahun, kalau hayat dia 24 tahun pun boleh digunapakai lagi. Janji berjaga elok sudah la.

Nak buat semua perkara di atas tapi harga kenderaan MAHAL nak MAMPOS. Lepas tue hutang dengan riba, dengan cukai dengan cukai jalan dengan insurans pun semakin MAHAL nak MAMPOS. Camne nak tanggung dengan keadaan KOS SARA HIDUP yang juga semakin MAHAL NAK MAMPOS? Dah la harga rumah pun melambung2 dengan riba pinjaman yang menggunung. Ya tuhan. Dorang neh betul ke manusia? Kalau ya kenapa kejam gila babi?

Orang pening kepala nak fikir macam mana nak SURVIVE hidup kat Malaysia yang mana rakyatnya berhadapan dengan pelbagai jenis masalah, depa dok tambah beban masalah lagi. Mana nak sumbat? Dari kerja 8 jam sehari kini dah jadi 12 jam sehari. Kos sara hidup punya pasal. Masa dengan anak2 dan family pun semakin kurang. Yang mana2 perlu bajet dah cuba bajet. Yang mana2 perlu potong dah di potong. Apa lagi yang dorang neh nak? Cadangan ini betul2 cadangan yang membunuh la. Nak aje aku maki sekali. Chelakey.

http://sozcyili.blogspot.com/2013/11/jpj-pertimbangkan-cadangan-lupus.html
Fb Saya Benci Harga Barang Naik!

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena