Sunday 24 November 2013

MAJLIS SYURA TERUSKAN TAHALUF SIYASI...menepati kehendak syara' (Umno Pasti Buntu!)

Ahad, 24 November 2013
Published on Nov 22, 2013


Tahaluf siyasi yang diamalkan PAS 

menepati kehendak syara' dan akan 

diteruskan.

SHAH ALAM, 24 Nov - Majlis Syura Ulama PAS telah memutuskan bahawa tahaluf siyasi yang diamalkan PAS menepati kehendak syara' dan akan diteruskan.
Menerusi tahaluf siyasi yang dijalankan, PAS tidak akan mengkhianati sesiapa terutama rakan perjuangan dalam Pakatan Rakyat.
Namun begitu, Ustaz Nik Zawawi Nik Salleh ketika membentangkan penggulungan hari ini menegaskan kepada semua anggota harakah Islamiah supaya jangan sekali-kali melanggar garis panduan tahaluf siyasi yang telah diputuskan oleh Majlis Syura.
Semua anggota diharapkan dapat memahami garis panduan yang ditetapkan supaya perkara tidak diingini tidak berlaku seperti keluar dari PAS untuk menyertai parti politik yang lain atau meletakkan wala' yang sepatutnya tidak berbelah bahagi kepada jemaah diberikan kepada rakan-rakan Pakatan Rakyat yang lain.
Ustaz Nik Zawawi turut menegur tindakan membincangkan isu tahaluf siyasi di kedai-kedai kopi kerana ia bercanggah dengan prinsip berjemaah.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena