Saturday 9 August 2014

[Video] Ghul: Sniper Rifles buatan Brigade Al-Qassam...menembak tentera Israel dari jarak 2 km

Ahad, 10 Ogos 2014
Sniper Rifles buatan Brigade Al-Qassam

Ghul Sniper Rifles diambil sempena nama pemimpin Al-Qassam Adnan Al-Gul

Sayap tentera Hamas, Brigade Al-Qassam, melalui sebuah potongan video memperkenalkan senapang sniper terbaru hasil buatannya pada Ahad kemarin (3/8/2014).

Senjata yang diberi nama Gul tersebut (diambil dari nama seorang pemimpin Al-Qassam Adnan Al-Gul) adalah senapang dengan kaliber 14.5 mm dengan panjang mencapai 1.5 m yang mampu menembak musuh dari jarak 2 km. Potongan video yang memperagakan senjata tersebut dilengkapi dengan beberapa rakaman kejayaan sniper Al-Qassam menembak sejumlah tentera Israel dari jarak jauh.(aljazeera/dakwatuna/rem/hdn)

Sumber:link
Kerengga.

Foto

Gambar: Subhanallah.. JIHAD - Gambar RARE Akel Zainal yang cedera dalam pertempuran berjuang bersama bekas drummer band UKAYS, Ustaz Mohd Lofti Ariffin yang berjihad di Syria - #Pray4Syria

1 LIKE - 1 RESPECT !
1 SHARE - 10 RESPECT !

Subhanallah.. JIHAD - Gambar RARE Akel Zainal yang cedera dalam pertempuran berjuang bersama bekas drummer band UKAYS, Ustaz Mohd Lofti Ariffin yang berjihad di Syria - #Pray4Syria

Gambar: Allah SWT berfirman:

"Sesungguhnya orang-orang mukmin ialah orang-orang yang percaya (iman) kepada Allah dan Rasul-Nya; mereka tidak akan ragu dan mereka terus berjuang (jihad) dengan harta dan dirinya pada jalan (agama) Allah. Mereka inilah orang-orang yang benar. (QS.49 Al Hujurat:15)".

Dari Nu'man bin Basyir RA:
Aku pernah disamping mimbar Rasulullah SAW dan seorang pria berkata:

"Aku tidak peduli tidak mengerjakan suatu amalan setelah Islam, kecuali aku memberi minum orang-orang yang beribadah haji".

Yang lain berkata:

"Aku tidak peduli tidak mengerjakan amalan setelah Islam, kecuali memakmurkan Masjidil Haram".

Yang lain berkata:

"Sungguh berjuang, jelas lebih utama daripada yang kalian katakan".
Kemudian Umar bin Khattab RA melarang mereka berbincang-bincang dan berkata:

"Janganlah kalian mengeraskan suara disamping mimbar Rasulullah SAW, ini adalah hari Jum'at. Setelah shalat Jum'at, aku akan masuk dan minta fatwa kepada beliau SAW tentang yang kalian perbincangkan".

Kemudian turunlah firman Allah SWT:

"Apakah kamu menjadi tukang pemberi minum orang-orang haji dan memakmurkan Masjidil Haram, sama dengan orang-orang yang beriman kepada Allah dan Hari Akhir, serta orang yang berjuang di jalan Allah! Sekali-kali mereka tidaklah sama menurut Allah. Allah tidak akan menunjukkan kepada orang-orang yang dzalim. (QS.9 At Taubah:19)".

Diriwayatkan:
Sesungguhnya ada seorang lelaki bertanya:

"Ya Rasul, tunjukkanlah amal kepadaku yang sebanding dengan berjuang disisi Allah (jihad)".
Sabda beliau SAW:

"Aku tidak menemukannya".
Lantas beliau SAW bersabda lagi:
"Apakah kamu mampu bila posisi berjuang; kamu masuk masjidmu, berdiri beribadah tanpa henti, dan kamu berpuasa tidak berbuka-buka".

Dia berkata:

"Siapakah orang yang mampu seperti itu".

Nabi SAW bersabda:

"Sesungguhnya orang berjuang di jalan Allah, dimana Allah mengetahui orang yang berjuang dijalan-Nya, ialah laksana orang yang berpuasa, berdiri di malam hari, khusuk, ahli ruku' dan sujud".

Nabi SAW bersabda:
"Barangsiapa yang ridho dengan Allah sebagai Tuhannya, Islam sebagai agamanya, Nabi Muhammad SAW sebagai Rasulnya, maka wajib masuk surga".
Abu Sa'id Al Khudri RA heran, katanya:

"Ulangi lagi, ya Rasul".
Beliau SAW kemudian mengulangi lagi untuk Abu Sa'id, beliau SAW bersabda:

"Tapi masih ada yang lain; yakni Allah akan mengangkat 100 tingkat seorang hamba, dimana setiap jarak 2 tingkatnya sejauh antara langit dan bumi".
Perawi lain berkata:
"Apa itu, ya Rasul".
Sabda Nabi SAW:
"Ialah berjuang di jalan Allah"

Gambar: Dunia akan dipenuhi dengan berbagai fitnah dan kezaliman sehingga berlaku pembunuhan di Kota Mekah ,rompakan , darah mengalir di Jamrah dan dan angkatan tentera akan menyerang ka'bah dan setelah itu dunia ini akan di penuhi keadilan dan ingatlah bahawa islam tidak akan diberi tempat diatas muka bumi ini melainkan dengan mata pedang

Dunia akan dipenuhi dengan berbagai fitnah dan kezaliman sehingga berlaku pembunuhan di Kota Mekah ,rompakan , darah mengalir di Jamrah dan dan angkatan tentera akan menyerang ka'bah dan setelah itu dunia ini akan di penuhi keadilan dan ingatlah bahawa islam tidak akan diberi tempat diatas muka bumi ini melainkan dengan mata pedang

Foto

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena