Monday 6 July 2015

Siapa yang cover Najib sekarang? Muhyiddin SANGSI, HARON DIN seperti YAKIN pulak!...

Isnin, 6 Julai 2015
MUHYIDDIN SANGSI, HARON DIN SEPERTI YAKIN


NAJIB kini begitu tertekan.  Kepada siapa lagi Najib perlu mengadu kalau tidak kepada para pengampunya?  Timbalannya sendiri seolah-olah mahu Najib lebih jujur di dalam tindakannya.  Laporan yang didedahkan oleh Wall Street Journal (WSJ) bukan sebarang pendedahan kerana pihak pengurusan akhbar berkenaan tetap istiqomah dengan laporannya meskipun Najib mengugut untuk menyaman akhbar tersebut. 

Siapa yang cover Najib sekarang?  Tidak banyak menteri yang sanggup menjadi pak turut kepada Najib walaupun kebanyakan menteri ini lebih suka 'play safe'.  Muhyiddin berani sedikit bersuara kerana mungkin beliau sudah tidak tahan melihat perangai Najib yang semakin melampau.  Usah peduli apa nawaitu Muhyiddin, yang penting Najib kini diasak dari luar dan dalam di dalam isu kononnya ada kemasukan wang jutaan ringgit ke dalam akaunnya. 


Sebagai orang Islam, kita tidak patut menerima terus laporan WSJ berkenaan.  Kita mahu isu ini disiasat dengan rapi dan telus.  Adakah SPRM atau pihak berkuasa ada sedikit walau pun sebesar kuman keberanian untuk menyiasatnya?  Ini yang dimaksudkan oleh Muhyiddin, Najib mesti disiasat. 

Berbeza dengan Haron Din yang menyatakan sukar mahu percaya Najib melakukannya.  Hujah Haron Din, masakan Najib mahu simpan wang salah itu ke dalam akaunnya?  Ayat Haron Din ini sama juga dengan hujah para peneroka felda dahulu yang selalu berkata, "masakan Najib mahu menganiayai para peneroka felda" kerana bapanya yang melahirkan felda.  Najib waktu itu mempertahankan pelaburan FGVH sehingga sanggup menyebut " haramjadah" kepada para peneroka yang menolak FGVH.  Kini, terbukti bahawa Najib tidak seperti arwah ayahnya, Tun Razak.  Apa terjadi kepada FGVH sekarang?  Haron Din pun bersikap demikian. 


Pelik, Muhyiddin sebagai TPM pun seperti sangsi dengan Najib, tiba-tiba Haron Din sebaliknya.  Sepatutnya sebagai seorang yang digelar Ulamak dan Mursyidul Am yang katanya telah 'expired', Haron Din sepatutnya tegas agar Najib disiasat, bukannya terus berkata 'sukar mahu percaya'. 

DICATAT OLEH WFAUZDIN NS 

1 comments:

Master Jaguh said...

Jom Terjah lagi !! >>> CLICK HERE !!<<<

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena