Sunday 14 August 2016

1MDB ibarat 'bom atom', keluh Umno Shah Alam.

Ahad, 14 Ogos 2016
INGAT !!.. lepas ni pangkah undi BN lagi yer sampai mati. Kalau negara tak maju2 nanti abeslah Najib tak dapat nak jaga kebajikan korang..

Untung jadi rakyat Malaysia, anak#MalaysianOfficer1 main judi Las Vegas sampai berhutang pon rakyat boleh tolong bayar langsaikan hutangnya...

'Mission Accomplished' !!!
Tahniah buat Gabenor BNM baru..

MALAYSIA BOLEH !!!.. Siasatan di Malaysia mmg handal2 belaka lagi efisien coz leh settle skandal 1MDB lebih cepat berbanding negara2 luar yg lembap nak siasat..

HA !! HA !! HA !!

1MDB ibarat 'bom atom', keluh Umno Shah Alam

Ketua Umno bahagian Shah Alam, Datuk Zahari Shaari mengeluh setelah isu 1MDB menimpa parti itu ibarat 'bom atom'.
Beliau berkata demikian dalam rayuan kepada pimpinan Umno untuk selesaikan isu berkenaan seberapa segera semasa majlis perasmian mesyuarat Umno bahagian Shah Alam yang dirasmikan oleh Pemangku Timbalan Presiden parti, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
"Ini 'mengena' kami seperti bom atom...Tolong selesaikannya dengan segera," ujar beliau di Dewan Seri Budiman, Universiti Institut Teknologi Mara di Shah Alam, hari ini.
Isu tersebut berada dalam antara senarai teratas Zahari yang perlu diberikan perhatian oleh Umno.
Pada masa yang sama, Zahari turut menekankan kebimbangan masyarakat bandar termasuk kenaikan kos sara hidup akibat Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dan proses rasionalisasi subsidi.
Pada Khamis yang lalu, bekas setiausaha politik Tun Dr Mahathir Mohamad, Matthias Chang bergandingan dengan ADUN Salor, Datuk Husam Musa memfailkan saman secara berkumpulan di Amerika Syarikat terhadap beberapa individu yang dikaitkan dengan 1MDB.
Saman itu bertujuan memohon ganti rugi bagi kecurian dana firma pelaburan negara dan mendapatkan semula aset yang diperoleh dengan menggunakan dana berkenaan.
Tindakan tersebut dibuat bagi pihak rakyat Malaysia dan difailkan di Mahkamah Daerah Amerika Syarikat bagi Daerah Selatan New York, menurut The Hollywood Reporter.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena