Monday 15 August 2016

[Video] Dakwaan perlakuan jenayah 1MDB akan menyusul, kata Dr Dzulkefly

Isnin, 15 Ogos 2016


Najib kata 1MDB tak terlibat langsung dalam Laporan DoJ. Apa ni? Merapu tahap kronik.

Padahal 1MDB disebut 539 kali dalam laporan DOJ..!!

Semakin byk menipu dalam 1MDB, semakin byk lah penipuan terbongkar..

Dakwaan perlakuan jenayah 1MDB akan menyusul, kata Dr Dzulkefly

Dr Dzulkefly Ahmad
Dr Dzulkefly Ahmad
Langkah memulakan dakwaan perlakuan jenayah (criminal charges) akan menyusul selepas pihak Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat (AS) selesai mendapatkan dana dan aset yang telah dicuri dari 1Malaysia Development Berhad (1MDB), tegas Pengarah Strategi Amanah, Dr Dzulkefly Ahmad.
Menurutnya, tindakan undang-undang berhubung pengubahan wang haram mencecah lebih AS$3.5 bilion itu akan dikenakan terhadap lima penama defendan serta termasuk individu dikenali sebagai ‘Malaysian Official 1’.
Mengulas dakwaan Perdana Menteri yang menganggap tuntutan mahkamah berkenaan pada 20 Julai itu hanya saman sivil, beliau berkata, pihak Peguam Negara juga disifatkan sebagai ‘buat-buat tak faham’.
“Ya, nama beliau (Najib) tidak tersenarai dalam kelompok nama ‘Defendan’ (yang kena bela diri). 1MDB pun bukan pihak yang dituduh untuk membela diri.
“Tidak perlu tindakan rampasan kembali aset (forfeiture), kalau di sana tidak didahului dengan jenayah,” tegas Dr Dzulkefly lagi.
Dapatkan akhbar AMANAH Bil 12, 14 - 20 Ogos di pasaran sekarang untuk huraian lanjut.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena