Saturday 27 August 2016

[Video] Lawak Ali Tinju #tangkapmo1...Polis semakin faham hak rakyat, akui Suaram

Ahad, 28 Ogos 2016

Polis semakin faham hak rakyat, akui Suaram

Sukarelawan Suaram, Hisyam Shahrin ketika ditemui selepas himpunan berakhir memberitahu pihaknya mendapati tiada sebarang provokasi melampaui batas berlaku sepanjang himpunan.
Beliau yang bergerak bersama-sama peserta dari Masjid Negara menuju ke Dataran Merdeka berkata, pihak polis dilihat semakin faham dengan hak rakyat untuk berhimpun berbanding siri protes rakyat seperti Bersih beberapa tahun kebelakangan ini.
Ditanya apa mendorong minatnya menjadi sukarelawan Suaram, pekerja swasta memberitahu, beliau mahu melihat sendiri sejauhmana benarnya dakwaan pihak tertentu kononnya demonstrasi bersifat ganas.
"Tiada berlaku elemen ganas pun. Masing-masing berbilang kaum, tua muda ada yang sanggup dari utara tanah air datang semata-mata mahu mendesak Malaysian Official 1 ditangkap.
"Selama ini kita dimomokkan kononnya demonstrasi haram. Kalau ikut Perlembagaan, rakyat tak salah berhimpun. Jadi, pihak polis sepatutnya bertugas untuk memastikan himpunan berlangsung secara aman bukan menyekat," ujar Hisyam lagi.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena