Wednesday 6 December 2017

[Video Bungkus Bung Moktar! Kinabatangan milik Warisan & Bisikan Rakyat Sabah] Trend artis popular bangkit bersuara gusarkan UmnoBN..."Rakyat M'sia sudah marah kerana diperah akibat hutang yang bukan berpunca daripada kami!"

Rabu, 6 Disember 2017

Shila Majid Nyanyikan Lagu Untuk Tun Mahathir Di Dapan Pemimpin Umno?

2 penyanyi terkenal tanahair telah di katakan menimbulkan persoalan semasa majlis penutup sukan Sea 2 malam lepas apabila berani menyanyikan lagu untuk Tun Dr Mahathir dan menyindir pemimpin negara di hadapan mereka ketika membuat persembahan.

Penyanyi terkenal Datuk Zainal Abidin di katakan telah menyindir pemimpin negara di dalam nyanyiannya di hadapan mereka ketika majlis penututp Sukan Sea 2 malam yang lalu.
Korupsi, oppressi, obsessi diri
polussi, depressi di bumi kini
Ianya di sedari oleh rakan penyanyi, pelakon dan pengacara Adibah Noor dan mula menulis di dalam twiternya dengan berkata "Berani abang Zainal nyanyi pasal korupsi, opresi depan pemimpin"

Tweet Adibah Noor telah mendapat reaksi daripada pembaca dan salah seorangnya menulis bahawa gambar bekas Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir telah telah di keluarkan dari senarai Perdana Menteri Malaysia ketika Shila Majid sedang menyanyikan lagu Lagenda.

Umum mengetahui lagu Lagenda adalah di cipta khas untuk Tan Sri P.Ramlee dan Tun Dr Mahathir sebagai mengenang jasa ke dua tokoh tersebut dalam negara.


Trend artis popular bangkit bersuara gusarkan UMNO-BN


Seorang demi seorang artis popular negara ini bersuara mengenai kepayahan dan kelembapan ekonomi yang menjejaskan kehidupan kita.
Tak kurang juga artis muda yang berani mengeluarkan kenyataan terang-terangan membela tokoh negarawan Tun Mahathir Mohamad seperti Fathia Latiff mempersoalkan langkah kerajaan menyiasat mantan Perdana Menteri itu berhubung kes forex yang berlaku 30 tahun lalu.
Begitu juga dengan soalan-soalan panas yang dibangkitkan pengacara popular Datuk Aznil Nawawi yang mempersoalkan beberapa langkah kerajaan kepada Perdana Menteri Datk Seri Najib Razak seperti kos sara hidup tinggi, kenaikan harga minyak, cukai GST dalam sebuah rancangan yang bakal muncul di televisyen.
Kita boleh buat anggapan, aksi berani mereka itu seolah-olah ‘kamikaze’ yang tidak lagi mempedulikan nasib dan ancaman terhadap populariti dan periuk nasi mereka – ini sungguh satu perkembangan menarik.
Belum pun sempat sejuk, Ratu Jazz Malaysia, Sheila Majid muncul memanaskan keadaan melalui kicauan-kicauan dalam twitternya yang tular di media sosial.
Sheila lantang membangkitkan isu kelembapan ekonomi negara yang membebankan rakyat.
“Makanan mahal, nilai ringgit lemah, kos sara hidup tinggi dan pekerjaan pula kurang.
“Rakyat Malaysia sudah bosan dan marah kerana diperah akibat hutang yang bukan berpunca daripada kami.
“Tumpu perhatian kepada tugas untuk mengembalikan negara ke landasan yang betul. Mengecewakan,” tulisnya.
Setakat jam 1.40 petang hari ini, status tersebut telah diulang-tweet sebanyak lebih 17,000 kali dengan 10,000 like.
Di sebalik komen-komen positif menyokong kenyataannya menyuarakan keresahan rakyat, Sheila turut berdepan dengan serangan tentera siber UMNO yang galak membuat kecaman.
Nampaknya, gelombang kebangkitan golongan seniman yang tercetus sejak 2008 lalu dan kembali hangat dewasa ini memang tidak disenangi UMNO-BN.
Mungkin mereka mahu para seniman ini hanya menumpukan sepenuh masa terhadap karier tanpa peduli kepada nasib masyarakat sekeliling.
Apa pun, perkembangan artis yang semakin peduli politik dan berani ini merupakan satu fenomena positif yang patut mendapat pujian. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena