Wednesday 6 December 2017

[Video Hebatnya Jampi KKLW: Paip Air Pun Pandai Menari & Lebih baik Shafie terus mengampu Najib!] Selamatkah kedudukan MB Johor selepas ini?

Rabu, 6 Disember 2017



Selamatkah kedudukan MB Johor selepas ini?


Orang lain yang didakwa rasuah, orang mendakwa pula kena siasat. Begitulah situasi yang berlaku apabila Adun Senai, Wong Shu Qi disiasat polis di bawah Seksyen 203A Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.
Beliau disiasat ekoran pendedahannya dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor pada 27 November lalu mempersoalkan sama ada Menteri Besar, Datuk Seri Khaled Nordin menerima sejumlah suapan melibatkan skandal mengubah status tanah bumiputera kepada status bukan bumiputera di negeri itu.
Shu Qi membuat pendedahan itu berdasarkan sebuah dokumen bocor di laman web dipercayai merakamkan kenyataan salah seorang saksi SPRM, Amir Shariffuddin yang mendakwa Khaled menerima sejumlah wang daripada Amir.
SPRM juga telah membuat pengesahan mengenai ketulenan dokumen siasatan kes berkenaan.
Skandal hartanah Johor meletus apabila anak kepada Exco Perumahan dan Kerajaan Tempatan Johor, Datuk Abd Latiff Bandi ditahan SPRM pada 25 Februari lalu disusuli penangkapan lima lagi individu lain melibatkan skandal berjumlah RM15.5 juta.
Ia disusuli penahan Exco terbabit pada 9 Mac lalu bersama seorang perunding hartanah didakwa di mahkamah membabitkan rasuah berjumlah lebih RM30.3 juta.
Berdasarkan kertas pertuduhan, Latif Bandi telah bersubahat untuk menerima rasuah daripada beberapa individu untuk mendapat pelepasan bagi sejumlah lot tanah bumiputera.
Asakan berterusan Pakatan Harapan (HARAPAN) tersebut telah menyebabkan Khaled akhirnya buka mulut menafikan skandal yang mengaitkan namanya itu dalam ucapan penggulungan perbahasan DUN baru-baru ini.
Namun, penafian beliau disulami kenyataan berbaur ‘ugutan’ kepada Adun Senai dengan mendakwa Shu Qi itu kononnya ‘telah ‘melanggar undang-undang’ dan ‘mencemarkan wibawa dewan’ ‘membocorkan rahsia rasmi kerajaan untuk melakukan fitnah’.
Siasatan polis terhadap Adun Senai nampaknya akan terus mencetuskan lebih banyak cakap-cakap  dan persoalan mengenai skandal hartanah Johor.
Adakah Khaled benar-benar tidak terlibat dan akan mampu terus menafikan penglibatannya? Sampai bila ‘penyerangnya’ akan terus dikenakan tindakan?
Atau mungkin sesuatu bakal meletus dalam lanskap politik Johor sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 nanti? Kita tunggu dan lihat. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena