Sunday 3 December 2017

[Video JANJI PAKATAN HARAPAN 100 hari perintah M'sia GST DIHAPUSKAN!] 'RUU 355 senjata akhir Umno'.

Ahad, 3 Disember 2017

“RUU 355 senjata akhir Umno”

“RUU 355 senjata akhir Umno”

Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Nasional, Faiz Fadzil berkata, beliau menjangka parlimen akan dibubarkan pada April 2018 ini untuk Pilihan Raya Umum ke-14 diadakan.

“Saya menjangkakan parlimen akan dibubarkan pada April 2018 kerana polemik RUU 355 adalah senjata terakhir Umno bagi mempertahankan kerajaan yang korup lagi zalim.

“Sebab itulah usul persendirian MP Marang tidak dibahas lagi dan tuan punya pun ponteng…akhirnya RUU355 bukan untuk potong tangan tapi untuk potong tahaluf!” tulis beliau dalam laman Facebooknya semalam.
Untuk rekod, Dewan Rakyat menangguhkan perbahasan usul RUU 355 yang dibawa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Ogos lalu selepas dibacakan buat kali ketiga.
Usul itu tidak dibahas bagi memberi keutamaan kepada usul-usul yang dibawa kerajaan walaupun berada dalam senarai kertas aturan mesyuarat.
Abdul Hadi pertama kali membacakan RUU 355 pada Mei tahun lalu bagi menambah hukuman penjara terhadap pesalah syariah kepada 30 tahun, denda maksimum RM100,000 serta sebat 100 kali berbanding tiga tahun penjara, denda RM5,000 dan enam sebatan pada masa ini.
Namun, beliau kemudiannya meminta perbahasan mengenai usul tersebut ditangguhkan. Kali pertama pada 26 Mei 2016 iaitu 10 hari sebelum penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar diikuti 24 November 2016.
Malaysia Dateline

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena