Thursday 14 December 2017

[Video PAS Terus Tabur Fitnah Setelah Razman Kalah Di Mahkamah & Apalah Nasib RUU355] "Zuhdi (Pas) ‘diamlah’ sibuk terhadap urusan PH"! Zuhdi tidak faham kondisi Anwar, justifikasi Mahathir calon PM, bidas DAP.

Khamis, 14 Disember 2017


Zuhdi tidak faham kondisi Anwar, justifikasi Mahathir calon PM, bidas DAP

Zuhdi tidak faham kondisi Anwar, justifikasi Mahathir calon PM, bidas DAP
Penolong Setiausaha Publisiti DAP Johor Sheikh Omar Ali mahu Pengarah Penyelidikan Pas (PPP) Dr Mohd Zuhdi Marzuki tidak perlu mencampuri urusan Pakatan Harapan (PH) dalam menentukan siapa bakal calon Perdana Menteri jika PH berkuasa kelak.
Sheikh Omar Ali
Beliau berkata, beliau ingin menasihatkan Mohd Zuhdi supaya ‘diam’ daripada sibuk terhadap urusan PH.
“Kenyataan dikeluarkan ternyata menunjukkan beliau gagal mengikuti keseluruhan justifikasi yang dikemukakan pimpinan PH berkaitan soal calon PM dalam kondisi Datuk Seri Anwar Ibrahim yang masih berada dalam tahanan.
“Zuhdi tidak perlu berlagak baik, mencadangkan kepada PH agar mengemukakan calon perdana menteri yang dapat meneruskan agenda reformasi yang dicetuskan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim,” ujarnya dalam kenyataan hari ini.
Beliau mengulas kenyataan Dr Mohd Zuhdi hari ini yang berkata, usaha PH untuk menyerahkan semula mandat kepada Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri sekiranya PH menang selepas Pilihan Raya Umum ke-14 akan menyebabkan negara dan rakyat terus terjerumus dengan kerosakan politik, ekonomi dan sosial.
Kata Sheik Omar lagi, Dr Mohd Zuhdi sepatutnya sedar bahawa Pas sendirilah sebenarnya parti yang telah menggagalkan cadangan untuk mengangkat nama tokoh reformasi seperti Anwar sewaktu menjelang PRU13 yang lalu.
“Pas pada ketika itu telah menamakan Ahli Parlimen UMNO Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah sebagai calon perdana menteri mereka.
“Oleh itu, kenyataan Zuhdi pada hemat saya tidak lebih sekadar suatu langkah untuk melemahkan usaha PH yang sedang berkerja untuk menolak kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak yang terpalit pelbagai skandal dan menumbangkan BN dalam PRU ke-14 ini,” ujarnya.
Katanya lagi ketiadaan suara tegas daripada Pas yang mengkritik salahguna kuasa Najib mutakhir ini dan kritikan Zuhdi dalam isu calon perdana menteri PH juga dilihat, hanyalah satu tindakan yang menyerlahkan peranan Pas dalam mengukuhkan kedudukan Najib dan BN.
Malaysia Dateline


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena