Friday 15 December 2017

[Video Tok Him: Saya tetap cium tangannya & "Busuk," kata Tun M] Ibrahim Ali akui ahli pertubuhannya sertai Pakatan Harapan.

Jumaat, 15 Disember 2017


Foto Parti Amanah Negara.

Ibrahim Ali akui ahli pertubuhannya sertai Pakatan Harapan

Ibrahim Ali akui ahli pertubuhannya sertai Pakatan Harapan, Pas

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa) Datuk Dr Ibrahim Ali mendedahkan ahli pertubuhan itu bukan sahaja menyokong Umno tetapi juga parti-parti dalam Pakatan Harapan dan Pas.

Beliau dalam kenyataannya respon kepada pertanyaan media terhadap sokongan ahli Perkasa terhadap mana-mana parti, dalam sidang media selepas pengumuman bekas Ketua Wira Perkasa Irwan Fahmi Ideris yang menyertai PKR bersama 35 ahli dan bekas Perkasa, semalam.
Menurut Ibrahim lagi, sebelum Irwan Fahmi terdapat ahli-ahli pertubuhan itu yang menyertai parti dalam Pakatan Harapan.
“Sebelum ini pun sudah ada sana sini sikit sebanyak ahli Perkasa yang menyertai berbagai parti politik termasuk yang menyertai Bersatu, Amanah dan Pas.
“Ada juga ahli Perkasa yang belum menjadi ahli mana-mana parti politik menyertai Umno.
“Ianya perkara biasa kerana Perkasa adalah sebuah NGO dan bukan parti politik.
“Sesiapa sahaja ahli Perkasa bebas menyertai mana-mana parti politik. Terpulang kepada mereka untuk memilih apa jua parti yang sesuai,” ujarnya dalam kenyataan semalam.
Justeru katanya, tidak ada apa yang perlu dihebohkan atau significan mengenai pengumuman Irwan Fahmi Ideris yg dikaitkan sebagai bekas Ketua Wira Perkasa dan sekumpulan kecil yg dikatakan juga bekas Wira Perkasa itu menyenterai PKR.
“Selaku Presiden Perkasa saya sudah lama mengisi tokoh wira yang baharu sebagai Ketua Wira Perkasa.
“Ketua Wira Perkasa sekarang adalah Saudara Burhanudin Ruslan dan Naib Ketua Wira adalah Saudara Wan Danial.
“Saya amat gembira denga komitmen Barisan Kepimpinam Wira Perkasa sekarang terutama jatidiri, semangat dan komitmen bagi kelangsungan perjuangan demi Islam, Pribumi dan Tanahair.
“Oleh itu tiada apa-apa kesan kepada Perjuangan Perkasa mengenai berita kemasukan Irwan Fahmi sebagai ahli PKR. Mungkin beliau di janjikan sebagai calon PKR pada PRU14. Selamat maju jaya buat mereka,” ujarnya.
Malaysia Dateline


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena