Tuesday 27 November 2018

[Video NGO Melayu pula 'BERHIMPUN AMAN' di Kuil Sri Maha Mariamman Seafield malam tadi] Laungan takbir bergema depan kuil di Seafield! #pray4adib Konfrantasi-Najib 'labun' lagi & MANA ZAHID HAMIDI?

Rabu, 28 November 2018

Laungan takbir bergema depan kuil di Seafield


PANAS! NGO Melayu Pula BERHIMPUN Di Kuil Sri Maha Mariamman Seafield


Foto Suara Rakyat.
Rakyat juga berasa kecewa Najib buat-buat lupa#LahadDatu punya konspirasi.
Sampai ada ramai yg terkorban lagi.. konspirasi punya pasal sebab nak dekat pilihanraya umum yang lalu..
MANA ZAHID HAMIDI!
#SayaLupa #SayaTakTahu
Foto Otai BERSIH.
Cepat bangun kamu..
#pray4adib

3 comments:

Ab Rahman Yaacob said...

Siapa tangan orang luar yg mengendalikan rusohan - serangan kuil itu... Semoga tidak berlaku "Lempar batu sembunyi tangan"... serta cuba kaitkan dengan peristiwa pencerobohan Lahad Datu pula...

Ab Rahman Yaacob said...

https://alyunan401.blogspot.com/2016/06/pendirian-fiqh-islam-terhadap-non-muslim.html

PENDIRIAN FIQH ISLAM TERHADAP NON MUSLIM.
GOLONGAN NON MUSLIM :-

... Terbahagi kepada Empat golongan :

1) Non Muslim "ahli Zimmah" : Non Muslim : kaum yang mendapat jaminan Allah dalam hak & hukum (undang-undang) negara. Terhadap golongan ini diberlakukan hukum & hak yang sama dengan kaum Muslim. Hak-haknya tidak boleh dilanggar : dikurangi : dinafikan, meliputi politik, ekonomi, sosial, ketenteraan (mereka berhak - bertanggung jawab memikul senjata), pengajaran, pendidikan & lain-lain hak yang bersangkutan dengan warganegara terhormat. Mereka mempunyai hak yang penoh sebagaimana yang dimiliki oleh kaum Muslimin (melainkan perkara yang telah diputuskan oleh perlembagaan dengan konsensus yang telah dipersetujui bersama - hak bumiputera & hak keistimewaan melayu). Adapun mengenai ibadah terserah kepada mereka sendiri, mereka berhak beramal & belajar menurut Agama & keyakinan mereka sendiri, sesekali tidak boleh diganggu atau dikurangi.


2) Non Muslim "Musta'man" : penganut Agama lain yang memohon perlindungan keselamatan & keamanan terhadap diri serta harta benda mereka. Pada golongan ini tidak diberlakukan hak & hukum bernegara (undang-undang tetap dikuatkuasakan). Diri & harta benda mereka wajib dilindungi dari segala yang akan membahayakan selama mereka masih berada dalam perlindungan kita.
(pelarian - pemastautin tetap bukan warganegara).

3) Non Muslim "Mua'ahadah" : Perjanjian damai & persahabatan antara negara lain yang bukan negara Islam, samaada disertai dengan perjanjian akan tolong menolong, bela-membela, atau tidak.
(negara sahabat - bukan negara Islam).

Note : Ketiga-tiga golongan Non Muslim (bil 1 - 3) tidak boleh dimusohi, bahkan harus diperlakukan sebagai sahabat karib.

4) Non Muslim "Harbi" - Musoh, Yaitu pemelok Agama lain yang mengganggu keamanan & ketenteraman, bersifat zalim - menzalimi atau melakukan penginayaan, suka menghasut serta mencari-cari takwil untuk membuat fitnah, mengacau pada perkara bukan haknya, dan memaksa umat (dengan apa cara, sifat, kata-kata, perbuatan) meninggalkan Agama Tauhid (الدين) serta I'ttiqad diredhai Allah Islam (الاءسلام) atau menghalang dari mengamalkannya...

Terhadap golongan Non Muslim Harbi ini dianggap musoh, kita diizinkan melawan (menentang dengan segala hujah/tidak menyokong & mengundi...), mengangkat senjata (bersyarat), mengumumkan perang (antara negara - bersyarat) terhadap mereka selama mana perbuatan mereka yang keji itu masih mereka lakukan, hingga tercapai keamanan & kesentosaan bagi setiap penganut Agama Tauhid (الدين), I'ttiqad yang diredhai Allah Islam (الاءسلام) serta Furu"Nya - Aqidah (الاءيمان) dari Syariah-Fiqh (العلم), sehingga dapat tegak berdiri tidak diganggu gugat, difitnah (dengan sifat, cara, kata-kata, perbuatan) lagi oleh pengacau & perosak itu.

(*) SIAPA DAP DISISI ALLAH (القران) ?... yang menentang apa saja berkaitan dengan perkara (hakikat) kalimah bacaan al-Quran "الدين" (Agama) yang mewajibkan "الاءسلام" (Islam) serta Furu"Nya (cabangan) "الاءيمان" (Iman - Aqidah) mewajibkan "العلم" (al-Ilmu - syariah, syara' - Fiqh) dengan semua cabang ilmuNya...
///
Ab Sheikh Yunan.

Ab Rahman Yaacob said...

Jihad Fie Sabilillaah : جهاد في سبيل لله dengan 6 syarat :
1) Apabila negara kamu diserang.
2) Apabila umat kamu disekat : bunoh utk ke Masjid : Haji.
3) Apabila kabilah perdagangan umat kamu disekat : bunoh : rampas barang dagangan dijakan perdagangannya.
4) Apabila orang tua, wanita, kanak2 umat kamu diserang : bunoh tanpa sebab & alasan.
5) apabila harta benda umat kamu dirampas dengan cara yg salah.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena