Sunday 25 November 2018

[LANGSUNG: Parlimen 14 - Isnin, 26 Nov 2018 (Sesi Pagi)] Sudah2 lah api2 kan isu agama & kaum lebai oiii! "Tros kan kerja2 demi rakyat?" Ada pihak cuba pecah-belah masyarakat - Loke.

Isnin, 26 November 2018
Foto Otai BERSIH.
Otai BERSIH
Sudah2 lah api2 kan isu agama & kaum...Lebai ape dah jd? Tak boleh ke move on & tros kan kerja2 demi rakyat?? Tak payah la dok UP isu ni lagi dah... skang ni masa BUAT KEJE... selebihnye biar rakyat yg nilai & penentunya... kenapa la makin terukn Lebai ni??? ðŸ˜‘😑😑 lgi pn yg buat persempadanan semula tu sape? BN kan?? Haa pegi la komplen kt BN?? Ni nk salahkn Ph jgk ka? Ooo.. lupe plak.. dh kawen dgn BN kan?? Mane bole komplen2.. kang kene cerai talak 10 naya badan plak.. makin teruk meroyan kang..

Ada pihak cuba pecah-belah masyarakat - Loke

Rakyat di negara ini perlu berusaha memperkukuh perpaduan kaum, meskipun terdapat pihak yang cuba memecah-belahkan masyarakat.
Anggota Parlimen Seremban Anthony Loke Siew Fook berkata kerajaan Pakatan Harapan akan berusaha untuk memastikan perpaduan yang dinikmati rakyat ketika ini akan terus dipertahankan.
"Dalam kerajaan, ini yang kita akan lakukan dan kita akan teruskan kerja kita kerana ada pihak yang cuba memecah belahkan rakyat Malaysia dengan menimbulkan isu-isu perkauman dan agama.
"Pihak-pihak ini cuba pecah belahkan perpaduan negara kita tetapi saya yakin majoriti rakyat kita nak hidup dalam keadaan aman, harmoni dan hormat menghormati," katanya.
Beliau berucap pada majlis rumah terbuka Deepavali Dewan Undangan Negeri (DUN) Nilai di Kampung Baru Nilai, di Nilai malam tadi.
Mengulas lanjut, Loke yang juga menteri pengangkutan berkata bagi memupuk perpaduan antara kaum, meraikan sambutan pelbagai perayaan oleh semua kaum dapat menjurus ke arah itu.
"Tradisi seperti ini kita akan teruskan sebab kita nak pupuk keharmonian dan saling hormati antara kaum.
"Itu sebab dalam apa saja perayaan, kita galakkan supaya masyarakat setempat tanpa mengira kaum dan agama datang bersama raikan," katanya.
Turut hadir pada majlis itu ialah Adun Nilai yang juga Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Sumber Manusia, Perladangan dan Hal Ehwal Bukan Islam Negeri, J. Arul Kumar dan Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Wanita dan Kebajikan negeri, Nicole Tan Lee Koon.
- Bernama
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena