Tuesday 20 November 2018

[Video Liew Chin Tong & Dr Maza-Kita Berbeza Agama Tapi Asas Keperluan Hidup Kita Sama] Himpunan UMMPH & Misi Himpun wang banyak2! Udah2 lah TG Hadi..Kerajaan dah nyatakan pendirian dah x sign ICERD pong.

Rabu, 21 November 2018

Foto Otai BERSIH.
AJAIB BIN PELIK
1. Kadang-kadang sukar untuk difahami cara berfikir golongan pentaksub Melayu. Sekali begini, sekali begini. Bagaimana?

2. Begini. Apabila ada orang kata, Melayu lemah, malas, bernafas dengan subsidi, tidak suka befikir, tidak suka bekerja, tidak suka membaca, maka golongan pentaksub Melayu akan marah.

3. Katanya, ini penghinaan kepada Melayu, tak boleh dibiarkan. Melayu tuan di sini, mengapa begitu teruk Melayu dihina? Ini sudah melampau.

4. Lalu dikata, kalau Melayu bukan begitu, tidak lemah dan tidak malas, Melayu pembayar cukai terbesar, biarlah Melayu bersaing secara terbuka dengan kaum lain.

5. Berilah keadilan untuk semua kaum, berilah kebebasan [tentunya dalam kerangka perlembagaan] supaya semua rakyat Malaysia mendapat peluang yang sama secara adil.

6. Pentaksub Melayu balas balik, mana boleh begitu. Orang Melayu mesti dibela, mereka masih ketinggalan walaupun jadi tuan. Jika Melayu tidak dibela, macam mana mereka nak maju dan bersaing?

7. Janganlah tindas Melayu. Jika kita tak bela Melayu, kerajaan tak bela Melayu, macam mana Melayu nak hidup dan bersaing. Melayu masih lemah dan perlu dibela.

8. Apabila dikata Melayu lemah, pentaksub Melayu marah sebab kononnya hina Melayu.

9. Apabila diajak Melayu bersaing secara terbuka dengan kaum lain, kamu kata Melayu lemah dan perlu dibantu.

10. Aku fikir, burung ciak rumah yang setiap pagi berkumpul depan rumah aku makan beras yang bini aku tabur pun pening dengan cara berfikir pentaksub Melayu tadi.

11. Pentaksub Melayu [terutama pentaksub Melayu daripada parti berlabel agama] seronok mainkan isu Melayu sebab nak himpun orang untuk tadah tin milo saja.

12. Setara itulah otak pentaksub Melayu.
Foto Otai BERSIH.

Otai BERSIH
Isu 1...seorang ustaz dalam ceramah dalam masjid kata P. Pinang tak boleh azan.. Masa tu Melayu emosi.. ada nak gi Jihad dah kat P. Pinang.. Rupanya ustaz itu bohong dalam masjid.. nasib baik tak perang Jihad.
Isu 2...Jakim nak dihapuskan oleh kerajaan PH..Melayu sekali lagi emosi..berita tersebut masuk akhbar sebuah parti politik yang perjuang Islam.. Maka sekali lagi nak Jihad.. Rupanya Jakim nak di naik taraf..
Isu 3...ICERD... Kita tungguuuu
Kesimpulannya.. Sesuatu berita tu kita perlu kaji dan cari kepastiannya bukan dengan emosi..
BILA KITA BAWA ISLAM.. KITA MAKIN CERDIK BUKAN MAKIN......?
Foto Otai BERSIH.
Otai BERSIH
Beberapa pesanan kepada Peserta Himpunan Bantah ICERD yg dijadualkan pada 08 Disember 2018 ini.
(1) Warga KL - pada hari tersebut takyah keluar atau melalui Jalan Perbandaran.... Guna jalan Alternatif sekiranya perlu melalui area Bandar.
(2) Kawan2 PAS - Hati2 dengan Provokator termasuk Org UMNO macam Papagomo, Armand Azha dan beberapa lagi Proksi Provokator UMNO.
(3) Kawan2 UMNO - Tolong jangan provoke dak2 Suchi dalam PAS tuu....
(4) Polis - Selamat Bertugas! Cuti kena beku sila maki UMNO+PAS
(5) Kawan2 Lain yg nak hadir - TOLONG JANGAN Pakai, Bawa, Pikul apa2 Jua berlogokan Parti!

Hadi: Semua umat Islam wajib bantah Icerd

Presiden PAS Abdul Hadi Awang berkata semua umat Islam wajib menentang cadangan meratifikasi Penghapusan Segala Bentuk Diskrimasi Kaum (Icerd).
Jelas Abdul Hadi, ratifikasi Icerd akan meletakkan Islam pada kedudukan sama dengan agama lain.
“Malangnya ada orang Islam yang tak faham atau buat-buat tak faham... nak berjuang atas nama persamaan, nak menjadikan Islam ini sama dengan agama lain, ini tidak boleh.
“Kita mesti menentang kerana orang Islam wajib mengatakan Islam itu betul. Kita beri hak kepada agama lain, tak ganggu tapi nak kata agama lain betul juga macam Islam tak boleh. Ini sempadan yang kita tak boleh langgar,” katanya dipetik Harian Metro.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena