Tuesday 20 November 2018

[ Video Melayu buat UGUTAN 13 Mei? Melayu dah kasi warning] 3 pemimpin PH sependapat mengenai ICERD & Jika perlu, mohon PDRM mengambil tindakan terhadap penghasut2 politik perkauman! MBSA mula tanggal papan tanda tulisan Cina.

Selasa, 20 November 2018

Mustahil laksana ICERD - PM

3 pemimpin PH sependapat mengenai icerd... 
Tiga pemimpin tertinggi parti komponen PH, hari ini sebersependapat ICERD tidak perlu direaktifikasi dalam keadaan sekarang ini. 

Dr Mahathir Mohmad berkata adalah mustahil untuk direaktifikasi ICEDD kerana ia memerlukan sokongan 2/3 di parlimen.  

Katanya kalau perkara itu hendak dibawa ia akan perlu dibawa ke parlimen kerana melibatkan perlembagaan, oleh itu katanya ia akan ditolak kerana kerajaan akan gagal mendapat sokongan 2/3. 

Anwar Ibrahim pula berpendapat pelaksanaan ICERD tidak perlu dibuat secara gopoh dan tergesa-gesa kerana ia bukan perkara perlu diutamakan.  

Apa yang lebih penting kata presiden PKR itu, kerajaan menumpukan soal pengembangan ekonomi negara dan berusaha menyelesaikan masalah kenaikan harga barang yang membebankan rakyat. 

Manakala Husam Musa pula mengulangi pendirian Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub yang sebelum ini berpendirian Amanah tolak ICERD.  

Husam mengatakan tidak perlu mereaktifikasi ICERD, bagaimana pun soal keadilan untuk semua Islam akan memberi keutamaan. 

Menerima pendapat dan kenyataan ketiga-tiga pemimpin itu jelas bahawa PH tidak bersedia untuk mereaktifikasi ICERD dan masyarakat negara ini yang elergik dengan isu itu tidak perlu berasakan terlebih berasa gatal-gatal. - MSO 

Oklah..Tutup Buku Mengenai ICERD..Tapi kalau masih ada lagi org buka buku mengenai ICERD,maknanya org itu bodoh dan bangang tahap paling tinggi..Hanya makluk yg sengaja nak buat modal politik shj yg akan terus buka buku mngenai ICERD itu.  

Semata2 nak tarik sokongan rkyat dan nak wujudkan ketegangan kaum..Atau utk modal politik prk Dun Rantau..Mohon phk #kerajaanpusat dan phk #pdrm mengambil tindakan terhadap penghasut2 politik itu..- f/bk 
Tumpang sekole.

MBSA mula tanggal papan tanda tulisan Cina

Kerja-kerja menurunkan papan tanda yang mempunyai tulisan bahasa Cina di Shah Alam sedang dilaksanakan secara berperingkat dan dijangka selesai dalam masa terdekat, menurut Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).
Ketua Bahagian Korporat dan Perhubungan Awam MBSA Shahrin Ahmad berkata, tindakan segera telah diambil oleh pihaknya dengan menurunkan papan tanda berkenaan pada hari ini.
"MBSA menjunjung titah Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor agar papan tanda jalan yang mempunyai tulisan Cina digantikan dengan papan tanda jalan yang memaparkan bahasa Melayu sahaja," katanya dalam kenyataan, hari ini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena