Wednesday 5 November 2014

Takpelah pakcik redha je...Najib tegas nak laksanakan GST?

Rabu, 5 November 2014
Photo: Takpelah pakcik redha je. Janji Malaysia aman. Pemimpin kaya raya pakcik makcik kayap sampai ke anak cucu. Jap lg pakcik makcik nak beli batu asah pun kena charge lebih. Best kan!

- Tompo -
Takpelah pakcik redha je. Janji Malaysia aman. Pemimpin kaya raya pakcik makcik kayap sampai ke anak cucu. Jap lg pakcik makcik nak beli batu asah pun kena charge lebih. Best kan!

- Tompo -

Photo: Nampak tak Najib PM tegas nak laksanakan GST?

Itu maknanya kadar hutang negara tahap kritikal... 

cai lembu ameno reti pikir tak?
Nampak tak Najib PM tegas nak laksanakan GST?

Itu maknanya kadar hutang negara tahap kritikal...

cai lembu ameno reti pikir tak?



GST tetap dilaksanakan tahun hadapan – Najib



KUALA LUMPUR: Kerajaan hari ini sekali lagi menegaskan bahawa pihaknya akan terus melaksanakan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) seperti yang telah ditetapkan 1 April, tahun depan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata pihaknya menjangkakan bilangan syarikat yang berdaftar untuk GST akan terus meningkat dari 120,000 kepada 200,000 menjelang akhir tahun.

Beliau berkata ketika menghadiri Persidangan Akauntan Antarabangsa, Institut Akauntan Malaysia (MIA) di sini, beliau menggesa badan perakaunan profesional itu memastikan GST dilaksanakan dengan jayanya.

Katanya, MIA juga mampu memainkan peranan penting dalam melaksanakan GST.
“Saya menggesa MIA memberikan segala sokongan kepada perniagaan di Malaysia, dalam kedudukan anda (MIA) yang unik dan peluang-peluang yang ada, untuk memastikan syarikat-syarikat Malaysia berdaftar dan GST sedia dilaksanakan.

“Kami yakin badan perakaunan profesional, bertindak atas kepentingan umum, mesti memain peranan aktif – dan kumpulan industri dan kerajaan perlu bekerja bersama-sama dalam memastikan peraturan yang berkesan dan cekap,” katanya menerusi portal rasmi UMNO Online.


FMT



0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena