Thursday 14 September 2017

[Video Dalam tangisan, Siti Hasmah geram orang bertanggungjawab terlepas] Benarkah Pengurusan dan operasi Darul Quran Ittifaqiyah di bawah pihak pengurusan MAIWP? TAHUKAH ANDA 31 kes pusat tahfiz terbakar sejak 2011 lagi..

Jumaat, 14 September 2017

Foto Suara Rakyat.
Fitnah apa nya... dah kantoi ada di portal MAIWP.. cepat2 dighaibkan.. ini apa !!! dari portal DAP ka...

Ini buktinya yang kami cepat screenshot SEBELUM DIGHAIBKAN..
Foto Suara Rakyat.

FAKTA:

1) Pengurusan dan operasi Darul Quran Ittifaqiyah di bawah pihak pengurusan MAIWP.

2) Bagaimana & kenapa MAIWP boleh ambil pengurusan & operasi pusat tahfiz berkenaan yang tidak mempunyai kelulusan bomba & DBKL ?

SIAPA yang wajib dipertanggungjawabkan ??!.. Pengetua pusat tahfiz tersebut atau MAIWP ??.

TAHUKAH ANDA.. setelah kejadian pusat tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah itu terbakar yang mengakibatkan seramai 23 orang terkorban awal pagi tadi.. TIBA-TIBA website Darul Quran Ittifaqiyah (DQI) di portal MAIWP telah dighaibkan:

http://www.maiwp.gov.my/i/index.php/en/2017-05-17-03-13-06/darul-quran-ittifaqiyah

---------------------------------------------------
إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعون

Ya Allah YaTuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya.

AlFatihah..
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞امين


Foto Suara Rakyat.

Jeng.. Jeng.. Jeng..

Siasatan masih berjalan, punca sebenar kejadian belum dimuktamadkan lagi.. TUP-TUP Menteri Ameno-Noh Omar awal2 dah declare..

"Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah mungkin tidak dikenakan tindakan"

TAHUKAH NADA.. pengurusan & operasi pusat tahfiz Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah yg terbakar semalam adalah di bawah pihak pengurusan MAIWP. Spatutnya mereka inilah yg bertanggungjawab utk memantau segala aspek termasuklah aspek keselamatan DAN BEROPERASI SECARA SAH !!..

RUPA-RUPANYA.. pusat tahfiz Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah yg tiada permit kebenaran operasi & TIADA CIRI KESELAMATAN yg dikehendaki pihak bomba TIBA2 BOLEH BEROPERASI di bawah MAIWP ??!

Malah setelah maklumat2 pusat tahfiz tersebut didedahkan dari maklumat website MAIWP tiba-tiba artikel Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah di website MAIWP telah DIGAHIBKAN SERTA MERTA.. KENAPA ??!

ADAKAH tidak mahu rakyat tahu bhw Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah itu di bawah tanggungjawab#MAIWP ??!

Anda fikirkanlah sendiri...



Foto Suara Rakyat.

TAHUKAH ANDA.. sebanyak 31 kes pusat tahfiz terbakar sejak 2011 lagi.. ITU BELUM MASUK LAGI KIRAAN kes pusat tahfiz yg terbakar sebelum 2011 antaranya tragedi 27 pelajar maut dlm kebakaran di Sekolah Agama Rakyat Taufiqiah Al-Khairiah Al-Halimiah atau lebih dikenali sebagai Pondok Pak Ya di Kampung Padang Lumut, Yan, Kedah.
TAHUKAH ANDA... walaupun RCI utk insiden Pondok Pak Ya pernah dibuat dgn syor2 yg dibentangkan utk menangani kes spt itu tidak berlaku lagi.. KENAPA kejadian pusat tahfiz terbakar masih kerap & tetap berlaku ??!
ADAKAH sikap sambil lewa dan lepas tangan agensi dan kementerian Kerajaan Pusat kerana tidak menyambut dan melaksanakan syor dibentangkan RCI sebelum ini ??!
TIDAK PELIK jika pencacai akan tetap kata.. "itu semua kuasa Tuhan... sudah ditakdirkan, redha aja... jgn nak jahanamkan institusi Islam.. jgn nak salahkan kerajaan saja..." dan bla blaa blaaa..
----------------
Walaupun kes2 tahfiz terbakar tidak semuanya melibatkan kehilangan nyawa TETAPI tetap terdedah kepada risiko. Allah SWT berfirman yang bermaksud: "Barang siapa yang membunuh seorang manusia, bukan kerana orang itu membunuh orang lain atau bukan kerana membuat kerosakan di muka bumi, maka seakan-akan dia telah membunuh manusia seluruhnya." (Surah Al-Maidah, ayat 32)
Wallahualam~

1 comments:

Jejak Asnaf Baitulmal MAIWP said...

KENYATAAN MEDIA
MAJLIS AGAMA ISLAM WILAYAH PERSEKUTUAN (MAIWP)
BERHUBUNG INSIDEN KEBAKARAN
DI PUSAT TAHFIZ DARUL QURAN ITTIFAQIAH KERAMAT

15 September - Berhubung insiden kebakaran di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiah (DQI) di Kampung Keramat Hujung pada 14 September 2017, Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) melahirkan rasa sedih dan takziah kepada ahli keluarga mangsa.

Sejak hari pertama kejadian, para pegawai MAIWP telah berada di pusat tahfiz bagi menyalurkan bantuan-bantuan segera seperti pengurusan jenazah, kebajikan ahli waris dan lain-lain keperluan.

Dalam hal ini juga, MAIWP ingin menjelaskan beberapa kekeliruan yang timbul untuk mengelakkan dakwaan yang tidak tepat.

Adalah dimaklumkan bahawa DQI merupakan salah satu pusat tahfiz yang menerima bantuan zakat dari MAIWP di bawah Bantuan Kepada Agensi Bukan Kerajaan (NGO) & Institusi Pendidikan sepertimana pusat tahfiz persendirian yang lain.

Dalam konteks pengurusan pusat tahfiz berkenaan, ia diuruskan sepenuhnya oleh pengurusan DQI dan tidak melibatkan MAIWP.

Kami, warga MAIWP mendoakan agar anak-anak yang terkorban ditempatkan di syurgaNya yang tertinggi.

Sekian, terima kasih.

Dato’ Haji Paimuzi bin Yahya
Ketua Pegawai Eksekutif
Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan
15 September 2017

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1626698320721820&substory_index=0&id=175751929149807

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena