Sunday 17 September 2017

[Video Tun M: Apa hak PAS nak kata saya kafir?] 2013 masuk PAS, 2015 masuk PKR, 2017 masuk balik lubuk Najib & 2019 masuk mana plok? SELAMAT MAJU JAYA Mat Taib.

Ahad, 17 September 2017

Foto Suara Rakyat.
2013.. Masuk PAS
2015.. Masuk PKR
2017.. Masuk balik lubuk Najis
2019.. Masuk mana plok ??!

Alhamdulillah, akhirnya Mat Taib telah 'insaf' kembali ke pangkal jalan.. 

Foto Parti Amanah Negara.
SELAMAT MAJU JAYA TAN SRI MUHAMMAD MUHAMMAD TAIB

1. Pemuda AMANAH Nasional mengucapkan selamat maju jaya kepada Mantan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib yang kembali ke pangkuan Umno. Beliau sebelum ini telah menyertai Pas pada April 2013 iaitu sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dan keluar parti itu pada September 2015 seterusnya menyertai KeAdilan.

2. Biarpun kecewa dengan tindakan tersebut, namun Pemuda AMANAH Nasional menghormati pendiriannya untuk kembali ke pangkuan parti. Setiap individu mempunyai hak untuk keluar atau menyertai mana-mana parti dan ia perlu dihormati biarpun tindakan tersebut kemungkinan mempunyai agenda atau sebab-sebab tertentu.

3. Bekas Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang lebih dikenali dengan panggilan Mat Taib atau Mike Tyson sebelum ini merasakan perjuangan Umno adalah sia-sia kerana bermatlamat keduniaan semata-mata tanpa memikirkan kepentingan akhirat. Sistem pemerintahan negara juga kata beliau kian rosak dan pemimpinnya pula tidak berminat untuk membetulkan keadaan dan tidak wajar diberi peluang lagi untuk memimpin negara.

4. Hari ini Mat Taib telah memberi alasan kembali kepada Umno kerana merasakan perjuangan pembangkang adalah sia-sia. Bekas Naib Presiden Umno itu mendakwa, pembangkang tidak pernah membawa agenda Melayu disepanjang mesyuarat yang beliau sertai.

5. Bagi kami, kenyataan tersebut adalah tidak berasas, ini kerana Pakatan Harapan sering membincangkan aspek kepentingan Melayu di dalam mesyuaratnya namun Mat Taib tidak berpeluang untuk berada dalam perbincangan tersebut sebaliknya hanya melibatkan diri dalam mesyuarat-mesyuarat kecil di peringkat bawahan.

6. Walau bagaimanapun, Pakatan Harapan mengucapkan terima kasih di atas jasa yang beliau sempat curahkan sepanjang bersama di pihak opisisi. Kami mengucapkan syabas kepada Umno yang melihat kemasukan kembali Mat Taib satu agenda yang teralu besar sehinggakan terpaksa membuat sidang media tergempar yang telah menimbulkan pelbagai spekulasi.

7. Rakyat sudah pasti sangat kecewa dengan tindakan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak yang telah menimbulkan persoalan yang menjadi perhatian umum sedangkan ia hanyalah satu pengumuman biasa dan tidak memberi manfaat atau faedah kepada rakyat. Kami yakin, rakyat telah meletakkan azam dan iltizam untuk membuat perubahan dalam PRU14 nanti sekalipun Najib beranggapan kemasukan semula Mat Taib akan memberi impak besar kepada Barisan Nasional

Menggalas Harapan Perubahan
#PemudaBekerja

MOHD SANY HAMZAN
Ketua Pemuda AMANAH Nasional

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena