Friday 15 September 2017

[Video DACING Sudah Tempang] Patutla sanggup beriya2 bangga nak jumpa Trump di AS & Bantuan Rakyat 1 Amerika? Apa punya bangang! Pelaburan AS dalam Pulau Pinang terus berkembang di sebalik kegagalan Najib.

Sabtu, 16 September 2017

Related image

Related image
Foto Otai BERSIH.
Foto Otai BERSIH.

Foto Otai BERSIH.

TU DIA !!!.. Patutla sanggup beriya2 bangga nak jumpa Trump di AS.

Kata Presiden Umno & Perdana Menteri M'sia NAJIB RAZAK..

"MALAYSIA BANTU PERKUKUH EKONOMI AS"
"MALAYSIA BANTU PERKUKUH EKONOMI AS"
"MALAYSIA BANTU PERKUKUH EKONOMI AS"

Apa punya bangang !!

Duit2 pencarum2 KWSP RM16.8 bilion gak yg kau bantai bagi (melabur) pada AS.

#ApaKomenRakyat



Pelaburan AS dalam Pulau Pinang terus berkembang di sebalik kegagalan Najib


GEORGE TOWN, 14 SEPT: Di sebalik kegagalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak membawa pulang pelaburan dari Amerika Syarikat (AS), Pulau Pinang pula sebaliknya diberi kepercayaan sebagai destinasi pelaburan negara kuasa besar dunia itu.
Taman Perindustrian Batu Kawan menjadi lokasi kilang pertama milik Boston Scientific Corp di rantau Asia dan yang ke-19 di peringkat antarabangsa. Syarikat gergasi peralatan perubatan itu turut tersenarai di papan Bursa Saham New York, AS.
Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, dalam kenyataan hari ini menyifatkan kejayaan itu sebagai isyarat keyakinan yang kuat para pelabur terhadap kemampuan Pakatan Harapan (HARAPAN) untuk menjadikan Pulau Pinang sebagai lokasi pilihan mereka.
Selain pelaburan itu, katanya, perluasan kilang UST Global dan pelancaran Broadcom Global Distribution Warehouse tidak lama lagi turut membuktikan bahawa tuduhan pihak tertentu kononnya pelaburan AS tidak masuk ke Pulau Pinang adalah palsu.
“Malah Lembaga Pembangunan Pelaburan Malaysia (MIDA) telah memfokuskan pelaburan Boston Scientific di Pulau Pinang pada satu halaman penuh dalam iklan yang disiarkan dalam ‘The Economist’ keluaran 26 Ogos-1 September.
“MIDA turut menyatakan bahawa Boston Scientific akan menghasilkan komponen struktur jantung, fiber optik perubatan dan peralatan peranti biopsi,” katanya yang juga Setiausaha Agung DAP.
Kilang pembuatan dengan keluasan 375,000 kaki persegi itu, kata Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan akan dirasmikan dalam satu majlis pembukaan yang akan diadakan pada Februari 2018.
Sementara itu, memetik Naib Presiden dan Pengurus Besar Pengilangan dan Pengedaran Malaysia, Dave Mitchell, katanya, syarikat berkenaan telah menyalurkan dana sebanyak ratusan juta ringgit untuk kilang tersebut.
Syarikat berkenaan juga, menurut Adun Air Putih itu, merancang untuk menambah sebanyak 400 peluang pekerjaan tempatan dalam tempoh dua tahun.
“Beliau menambah bahawa ‘syarikat tersebut memilih tapak di Pulau Pinang kerana faktor tenaga kerja yang berkemahiran tinggi, infrastruktur untuk menyokong bidang pembuatan dan ia mesra perniagaan’,” kata Guan Eng. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena