Saturday 9 September 2017

[Video Huaaa Muar Johor...Sambutan Hangat MERAH, Tun M Di Majlis Ulangtahun Pertama PPBM] 'HARAPAN bakal tawan Putrajaya, Johor dan Melaka'! PRU-14 boleh diadakan pada bila-bila masa sahaja.

Sabtu, 9 September 2017

'HARAPAN bakal tawan Putrajaya, Johor dan Melaka'

Dengan spekulasi pilihan raya umum ke 14 (PRU 14) semakin dekat, pemimpin parlimen DAP Lim Kit Siang menggariskan tiga matlamat beliau buat gabungan pembangkang Pakatan Harapan (HARAPAN).
"Saya ada tiga matlamat peribadi dalam PRU14 iaitu bagi HARAPAN menguasai Putrajaya, Johor dan Melaka," kata Lim dalam ceramah di sebuah kedai kopi di Melaka pagi tadi.
Lim turut mengenang apabila beliau meninggalkan negeri itu untuk bertanding parlimen Tanjong, sasaran DAP hanyalah mencuba untuk menawan kerajaan Pulau Pinang.
"Ia merupakan cita-cita politik paling besar DAP tiga dekad lalu
"Tapi kami tidak berjaya menawan kerajaan negeri Pulau Pinang pada pilihan raya 1990 dan 1995, walaupun kami menyediakan asas kemenangan DAP pada pilihan raya 2008 dan 2013," kata beliau.
Hanya sepuluh tahun lalu, kata Lim adalah mustahil untuk membayangkan Umno dan Barisan Nasional dapat ditumbangkan semasa pilihan raya.
"Namun terdapat perubahan dalam landskap politik di Malaysia dan kami mensasarkan bukan hanya untuk perubahan kerajaan persekutuan di Putrajaya tetapi juga bercakap tentang perubahan kerajaan di beberapa negeri," tegas beliau.
Parlimen ke 13 ini akan dibubarkan secara automatik pada 24 Jun tahun hadapan tetapi perdana menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak masih berteka teki berhubung tarikh PRU14.
Beliau berkata pilihan raya umum boleh diadakan pada bila-bila masa sahaja.
alaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena